حمایت ایران از نشست گروه‌های فلسطینی در پکن-راهبرد معاصر

حمایت ایران از نشست گروه‌های فلسطینی در پکن

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از نشست گروه‌های فلسطینی در پکن حمایت و آن را در راستای توافق و آشتی ملی، اقدامی ارزشمند و حرکت در مسیری درست عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 26
کد خبر: ۲۵۱۶۴۵

به گزارش راهبرد معاصر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه ایکس خود نوشت که نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در پکن در راستای توافق و آشتی ملی، اقدامی ارزشمند و حرکت در مسیری درست است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ایران همانند گذشته با قاطعیت از آرمان ملت ⁧ فلسطین ⁩ و اجماع گروه‌های فلسطینی در مقابله با اشغالگریِ رژیم آپارتاید اسرائیل و حرکت جمعیِ آنان در مسیر اِعمال حق بنیادینِ تعیین سرنوشت، تحقق آزادیِ تمام سرزمین‌ تاریخیِ فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختیِ قدس شریف حمایت می‌کند.

 

 گروه‌های فلسطینی شامل جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح)، جنبش حماس، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، جنبش جهاد اسلامی، جبهه مبارزه مردمی فلسطین، جبهه ابتکار ملی فلسطین، جبهه مردمی فلسطین- فرماندهی کل، اتحاد دموکراتیک فلسطین، جبهه آزادی بخش فلسطین، جبهه آزادی بخش عربی، جبهه عربی فلسطین و پیشتازان جنگ آزادی بخش ملی که در پکن، پایتخت چین گرد هم آمده بودند، در پایان نشست دو روزه خود توافق کردند که به یک وحدت ملی همه جانبه فلسطینی برسند.

 

این گروه‌ها در جریان نشست خود در پکن بر وحدت ملی همه جانبه که شامل همه نیروها و گروه‌های فلسطینی است و تعهد به تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس طبق قطعنامه‌های بین‌المللی 181 و 2334 توافق کردند. همچنین گروه‌های فلسطینی از رای دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر غیرقانونی بودن اشغالگری رژیم صهیونیستی و شهرک سازی‌های این رژیم در اراضی فلسطین، استقبال کردند.

 

شرکت کنندگان در این نشست، بر حق مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری و پایان دادن به آن طبق قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد و نیز تشکیل دولت موقت وفاق ملی با موافقت گروه‌های فلسطینی طبق حکم رئیس تشکیلات خودگردان و قانون اساسی فلسطین، تاکید کردند؛ مشروط بر اینکه نهادهای فلسطینی در خاک کشور فلسطین متحد شده و بازسازی نوار غزه را دنبال و راه را برای برگزاری انتخابات عمومی زیر نظر کمیته مرکزی انتخابات هموار کنند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار