نرخ‌گذاری محصولات جدید خودروسازان براساس قیمت پیشنهادی کلینیک خودرو-راهبرد معاصر

نرخ‌گذاری محصولات جدید خودروسازان براساس قیمت پیشنهادی کلینیک خودرو

به گفته معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا از این پس تعیین قیمت محصولات جدید تولیدی، در سازمان حمایت براساس بررسی و آنالیز مستندات خودروساز و قیمت پیشنهادی کلینیک خودرو که براساس مستندات قابل اتکا تهیه شده، تعیین می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 26
کد خبر: ۲۵۱۶۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی آقا طاهریان امروز در مراسم رونمایی از شاهین پلاس اتوماتیک، گفت: پروژه تولید شاهین پلاس اتوماتیک از سال 1401 آغاز شد و از خرداد ماه 1403 به تولید انبوه در شرکت سایپا رسیده است. این شرکت خودروساز  برنامه تولید 40 هزار دستگاه از این خودرو را تا پایان امسال در دستور کار دارد  تا از طریق عرضه این تعداد بتوانیم تا حدودی خلاء خودروهای اقتصادی و اتوماتیک را در بازار مرتفع کنیم. 


معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا با اشاره به معرفی این خودرو در بستر کلینیک خودرو، افزود: رونمایی خودرو در بستر کلینیک خودرو برای اولین بار در ایران توسط سایپا  و شرکت ثالث انجام شده است و این خودرو در این کلینیک در کنار چند محصول تولید داخلی به چهار جامعه هدف از جمله خبرنگاران، مشتریان، خبرگان صنعت و نمایندگی های فروش سایپا معرفی می شود.


وی اظهار داشت: این محصول از نظر کیفی نمره بالایی دارد و از نظر ایمنی راننده و سرنشینان می توانند اطمینان خاطر بالایی از آن داشته باشند. 


آقا طاهریان اظهار داشت: هدف از عرضه محصول جدید سایپا در کلینیک خودرو این است که هر قیمتی توسط این شرکت ارائه شود با مستندات کامل به وزارت صمت و سازمان حمایت ارسال شود تا با بررسی مستندات در سازمان حمایت قیمت خودروی مذکور به ما اعلام شود بنابراین به محض دریافت قیمت، پیش فروش این خودرو را آغاز خواهیم کرد.


معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا در پاسخ به این سوال که سازمان حمایت در قیمت گذاری خودروهای جدید از مستندات عرضه شده توسط کلینک خودرو استفاده خواهد کرد، بیان داشت: طی جلساتی که در هفته های اخیر با سازمان حمایت و معاونت حمل و نقل خودرو داشتیم قرار شد تا بغیر از آنالیز قیمت که توسط خودروساز ارائه می شود مستندات کلینیک خودرو به عنوان شرکت ثالث  که براساس نظرات جامعه هدف بدست آمده است هم برای قیمت گذاری مورد بررسی قرار گیرد، البته باید این مستندات محکم  و قابل دفاع باشد بنابراین مستندات ارائه شده از کلینیک خودرو در مورد قیمت گذاری خودروهای جدید حتما می تواند در بحث قیمت‌گذاری کمک کند. 


وی با بیان اینکه خودروساز به دنبال قیمت های بالای و نجومی نیست، اظهار داشت: ما خواستار قیمتی هستیم که در سطح بازار تعیین می شود لذا به قیمتی که توسط کلینیک خودرو و سازمان حمایت تعیین شود مقید خواهیم بود و عرضه را براساس آن قیمت انجام خواهیم داد.


وزارت صمت نگفته که موافق افزایش قیمت‌ها نیستیم
معاون بازاریابی و فروش گروه در پاسخ به این سوال که وزارت صمت اعلام کرده است که با افزایش قیمت خودروسازان موافق نیست، اظهار داشت: نگفتند موافق نیستیم بلکه گفته اند بررسی می کنیم و اعلام می کنیم. اما ما خوشبین هستم که محصول جدید با قیمتی که در کلینیک خودرو توسط جامعه هدف مورد بررسی و پیشنهاد قرار می گیرد به مردم ارائه شود.


قیمت جدید محصولات سایپا در سازمان حمایت در حال بررسی است
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در رابطه با مباحث مطرح شده درباره افزایش قیمت محصولات قدیمی سایپا و قیمت گذاری محصولات جدید این شرکت گفت: همان طور که مدیرعامل گروه سایپا در مجمع سالانه اعلام کرد برای قیمت گذاری محصولات گذشته اسناد حسابرسی را به سازمان حمایت ارسال کرده ایم و این اسناد و مدارک در حال بررسی است. 


وی افزود: در واقع صورت های مالی 1402 در سازمان حمایت در حال بررسی است و به محض اینکه اعلام شود، قیمت های جدید اعلام می شود.


جزئیات شیوه جدید قیمت‌گذاری خودرو‌های داخلی
وی افزود: اما برای قیمت‌گذاری محصولات جدید از جمله شاهین پلاس اتومات که از قبل قیمت نداشته است به این نتیجه رسیده ایم که کلینیک خودرو در قیمت گذاری دخیل باشد و در واقع براساس نظرسنجی از 4 جامعه هدف قیمت پیشنهادی توسط این کلینیک ارائه و آنالیز مستندات توسط خودروساز برای قیمت گذاری به سازمان حمایت اعلام و در نهایت نیز هر گونه قیمت گذاری با مجوز وزارت صمت در مورد خودرو انجام شود و ما نیز در مورد قیمت گذاری از قانون تمکین می کنیم تا بتوانیم محصولاتمان را نه با قیمت خیلی بالا که به مشتری ظلم شود و نه با قیمت پایین که خودروساز متضرر شود عرضه کنیم. 


وی افزود: انتظار ما از سازمان حمایت این است که طرف تولید کننده و مصرف کننده باشد. براساس جلسات متعدد در سازمان حمایت مقرر شده تا در قیمت گذاری به مستندات حاصل از کلینیک ها نیز توجه داشته باشد. هر چقدر شرکت خودروساز کمتر دچار زیان شود تا بتوانیم قطعه سازان را حمایت مالی کنیم در آینده نزدیک تمام مردم می توانند از محصولات جدید تولید استفاده کنند. 


آقا طاهریان بیان داشت: فاصه قیمت کارخانه تا بازار فرصت حضور به متقاضیان واقعی برای خرید خودرو را نمی دهد و لذا طی جلسات با سازمان حمایت و معاونت خودرویی وزارت صمت به نتایج خوبی در مورد قیمت گذاری رسیده ایم.


12 هزار دستگاه تعهدات معوق خودروهای وارداتی سایپا
وی در خصوص عدم تحویل خودروهای وارداتی گفت: نزدیک 6 هزار دستگاه چانگان در گمرک مانده بود زیرا خودرویی که قبلا استاندارد داشت مدل 2023 بود اما خودروهایی که ما وارد کرده بودیم مدل 2024 بود لذا باید استانداردهای لازم را از سازمان استاندارد دریافت می کنم اما در حال حاضر تحویل این خودروها آغاز شد و از 6 هزار دستگاه خودروی وارداتی چانگان حدود 4 هزار دستگاه به پارکینگهای شرکت سایپا وارد شود و حدود 700 دستگاه نیز پلاک شده و واگذاری ها در حال انجام است و تا پایان شهریور این خودروها به مشتریان تحویل می شود. 


آقا طاهریان بیان داشت: در حال حاضر حدود 12 هزار دستگاه خودروی وارداتی تعهد معوق داریم که تا پایان شهریور تحویل مشتریان می شود. 


وی درباره برنامه رفع فاصله قیمت گذاری کارخانه با بازار گفت: براساس صورت های مالی که خودروسازان (سایپا و ایران خودرو) به سازمان حمایت ارائه کرده اند به نتایج خوبی می رسیم. 


وی بیان داشت: قیمت خودرو سهند در تاریخ دهم بهمن 1402 به گروه خودروسازی سایپا اعلام شده است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده