کشف استعدادهای نهفته کودکان با ۷ راهکار طلایی-راهبرد معاصر

کشف استعدادهای نهفته کودکان با ۷ راهکار طلایی

یک روانشناس شخصیت گفت: این ۷ روش کاربردی به شما کمک می‌کنند تا پتانسیل‌های پنهان فرزندتان را به حداکثر برسانید.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۱۹۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، پریدخت زند روانشناس شخصیت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بچه‌هایی که وسایل و اسباب‌بازی‌هایشان را بر اساس رنگ، اندازه یا شکل می‌چینند یا در هنگام ورود به خانه کفش‌های خود را جفت می‌کنند، متفکران تحلیلگر و منظمی هستند.از بازی‌هایی با الگوی جفت کردن و فعالیت‌های تقویت ریاضی در پرورش استعداد کودکان استفاده کنید.

 

حرف زدن کودک 
او ادامه داد:  کودک پرحرفی که می‌تواند داستان‌های مختلف را به هم ربط دهد و تلاش می‌کند با حرف‌هایش شما را قانع کند. برای تقویت استعداد این بچه‌ها بگذارید تا برایتان داستان بگویند. صدایش را ضبط کنید. کتاب‌هایی که دارای کلمات بیشتری نسبت به تصویر هستند را تهیه کنید.برای تقویت استعداد کودکی که اسباب‌بازی‌ها را باز می‌کند تا کارکرد آن را بفهمد و ساختن خانه یا بلوک‌های خانه‌سازی را دوست دارد، به زبان ساده برایش وسایل مکانیکی را توضیح دهید. اسباب‌بازی‌هایی بخرید که امکان خراب کردن و بازسازی آن وجود داشته باشد.

 

 خیالبافی  کودک
زند تصریح کرد: این کودکان با دوستان خیالی خود زندگی می‌کنند و در اوقات فراغت نقاشی می‌کشند. در هنگام بروز مشکل از راه‌حل‌های خلاقانه استفاده می‌کنند.برای تقویت استعداد این کودک به قصه‌های خیالی‌اش گوش دهید. فعالیت‌های هنری و یادگیری موسیقی انتخاب مناسبی برای این کودکان است.

 

علاقمندی های کو‌دک
او ادامه داد:  کودکی که حل کردن پازل را دوست دارد و قطعه مناسب را بار اول در جای درست می‌گذارد دارای استعداد بزرگی در کشف نقاط مبهم است.برای تقویت استعداد، پازل و جدول برایشان تهیه کرده و بازی‌های مرتبط با چیدن منظم اشیا برایشان بگیرید.

 

مسئولیت پذیری کودک 
زند بیان کرد:  این بچه‌ها در بازی و فعالیت‌های مختلف تمایل به رهبر بودن دارند. برای تقویت این ویژگی، برای حل مشکلات از او کمک بگیرید، کار‌های خانه مثل مرتب کردن لباس‌ها را به عهده او بگذارید و به او فرصت دهید تا وسایل اتاق را به سلیقه خود مرتب کند.

 

کودک پرجنب و جوش 
 او ادامه داد: این کودک هر کاری را با عجله انجام می‌دهد و از وسایل متحرک خوشش می‌آید. کار‌هایی که همراه با حرکت و عمل فیزیکی باشد را دوست دارد. آنان در آینده مشاغلی را انتخاب می‌کنند که پشت میز نباشد.فعالیت‌های فیزیکی را در برنامه روزانه‌اش قرار دهید و تا می‌توانید از برنامه تکراری روزانه پرهیز کنید.

 

زند بیان کرد: بچه‌ها همیشه درباره چیز‌هایی که برایشان جالب است صحبت می‌کنند. حتی اگر این موضوعات برای شما جذابیتی ندارد یا حوصله گوش دادن ندارید، این کار را بکنید./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر