ارائه آمار انتخابات ریاست جمهوری توسط وزیر کشور در مراسم تنفیذ-راهبرد معاصر
دفتر رئیس‌جمهور تحویل پزشکیان شد پزشکیان در مراسم تنفیذ: قول می‌دهیم راهی جز انصاف و عدالت نپوییم ارائه آمار انتخابات ریاست جمهوری توسط وزیر کشور در مراسم تنفیذ مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب/ رهبر انقلاب: با روحیهٔ جهادی می‌شود کوه‌های مشکل را از جا کَند حضور مقامات لشکری و کشوری در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب اعمال حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی نیازمند اذن ولی‌فقیه است واکنش محسن رضایی به تهدیدات صهیونیست‌ها علیه حزب‌الله لبنان مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود آخرین اقدامات شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم؛ امروز پس از تنفیذ توسط رهبر انقلاب مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم تنفیذ؛ حکمی برای مشروعیت‌بخشی به جایگاه ریاست‌جمهوری قالیباف: مجلس به دنبال حداکثر تعامل با دولت چهاردهم است آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم از فردا+ جزئیات مراسم تنفیذ مهمانان خارجی مراسم تحلیف مسعود پزشکیان

ارائه آمار انتخابات ریاست جمهوری توسط وزیر کشور در مراسم تنفیذ

وزیر کشور در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب، آمار انتخابات ریاست جمهوری را ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۱۹۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛  احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (یکشنبه، 7 مردادماه) در مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: پروردگار بلند مرتبه را سپاسگزارم که با لطف و رحمت بیکران خود به همه ما توفیق خدمت به همه ملت شریف ایران را در نظام مردم سالاری دینی عطا فرمود و در امتداد این توفیق امکان برگزار مطلوب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را مهیا ساخت.


وی افزود: از دستاوردهای سترگ مردم‌سالاری دینی، حضور مردم در صحنه‌های تعیین سرنوشت خود است که از ابتدای انقلاب تاکنون در ۴۴ انتخابات به منصه ظهور رسیده است.


وزیر کشور اظهار کرد: بی‌تردید پرچم‌دار این حرکت بزرگ و ملی در راستای افق‌های پیشرفت و عدالت امام عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری هستند که همواره با رهبری حکیمانه خود از حرکت کشور به‌سوی قله‌های ایران سرافراز و قوی مراقبت کردند لذا در این فرصت تشکر خالصانه خود را از رهنمودها و حمایت‌های حضرت‌عالی ابراز می‌دارم.


وحیدی با اشاره به مراحل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پس از شهادت آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: دوره زمانی 35 روزه برگزاری انتخابات متأثر از فضای اندوه‌بار شهادت رئیس‌جمهور خدوم، انقلابی و محبوب حضرت‌ آیت‌الله رئیسی شهید و همراهان شهیدشان بود. ایشان با تلاش بی‌وقفه خود در خدمت و با سردست گرفتن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تراز و نصاب جدیدی برای تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی رقم زد و نوید‌بخش این حقیقت شد که مسیر روشن انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب با عقلانیت انقلابی و اراده جمعی و کارآمدی جهادی طی می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: اینجانب خداوند را شاکرم که افتخار کارکردن در دولتی را نصیب من کرد که رئیس آن پس از مجاهدت‌های فراوان با شهادت در درگاه الهی پذیرفته شد و صحنه‌های پرشکوه قدرشناسی مردم بزرگ ایران از خدمتگزار خود در حماسه تاریخی بدرقه وی مهر تأییدی از جانب ملت بر کارنامه ایشان گردید و رهبری معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود از ایشان تمجید کردند. 


وزیر کشور بیان کرد: دولت سیزدهم و وزارت کشور مفتخر است که توانست به‌عنوان مجری برگزاری انتخابات بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات و خطوط راهبردی چهارگانه مقام معظم رهبری، امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت و با رعایت قانون‌مداری، آرامش سیاسی و بی‌طرفی و امانت‌داری فرایند چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را به پایان برساند تا برگ زرین دیگری بر کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی افزوده شود.


وحیدی درباره روند اجرای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: جلسات سران قوا برای تدبیر کلان امور انتخابات برگزار شد. ستاد انتخابات، کمیته‌ها و ستاد امنیت و ستادهای انتخابات در استان‌ها تشکیل شد. هیئت اجرایی مرکزی تشکیل شد و تصمیمات لازم را برای اجرای انتخابات اتخاذ کرد. ۱۳۰۰ هیئت اجرایی در سراسر کشور و خارج از کشور تشکیل شد. از ۸۰ نفر در وزارت کشور برای انتخابات ثبت‌نام شد که ۶ نفر را شورای نگهبان تأیید کرد.


وی ادامه داد: کمیسیون بررسی تبلیغات تشکیل شد و ۳۵ ساعت برای هر نامزد در نظر گرفته شد و در نهایت انتخابات در روزهای ۸ و ۱۵ تیر در بیش از ۵۸ هزار شعبه برگزار شد. 


وزیر کشور مطرح کرد: ۶۰۰ هزار نفر عوامل این شعب بودند. زمینه حضور برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شد و در ۹۸ کشور انتخابات برگزار شد. انتخابات در آرامش و امنیت برگزار شد و ۲۴۰ هزار نفر از فراجا و بسیج از امنیت انتخابات حفاظت کردند.


وحیدی گفت: با تشکیل هیئت مرکزی بازرسی انتخابات و ساماندهی بیش از ۶ هزار بازرس، برگزاری سالم و قانونمند انتخابات با نظارت کامل انجام شد. 


وزیر کشور با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار نفر از ناظران شورای نگهبان در پای صندوق‌ها حضور داشتند، گفت: در مرحله اول ۳۷ هزار و در مرحله دوم ۶۶ هزار نفر از نمایندگان نامزدها در وزارت کشور، فرمانداری و بخشداری‌ها حضور داشتند. کمترین پرونده قضایی در این مرحله ایجاد شد. همه فرایندهای انتخابات به‌خوبی رصد شد. 


وحیدی تصریح کرد: ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رأی‌دادن بودند که در دور اول بیش از ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار و در دور دوم بیش از ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار رأی اخذ شد که ۴۹.۸ درصد مشارکت در مرحله دوم رقم خورد.


وی اظهار کرد: در نتیجه مشارکت مجموعاً ۵۵ میلیون‌نفری، مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون رأی به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند.
وزیر کشور عنوان کرد: آرامش سیاسی، امنیت انتخابات، برگزاری بی‌طرفانه انتخابات، اجرای تبلیغات در فضایی اخلاقی، دقت و صحت اجرای انتخابات، اطلاع‌رسانی عمومی، افزایش ۲۵ درصد رأی‌دهندگان در مرحله دوم را از ویژگی‌های این انتخابات است.


وحیدی در پایان با تشکر از نهادهای حاضر در برگزاری انتخابات، گفت: تشکر خاص خود را خطاب به رهبری معظم انقلاب اسلامی اعلام کنم، درحالی‌که همه مجریان در اندوه عمیق شهادت رئیس‌جمهور خدمت بودند، فرمایشات و رهنمودهای راه‌گشا و صلابت انقلابی حضرت‌عالی و حضور حماسی ملت بزرگ ایران، بار دیگر شکوه مردم‌سالاری دینی و استحکام ساخت درونی نظام را نشان داد و فرصتی تازه برای خدمت مخلصانه در جهت پیشرفت کشور فراهم آورد./ فارس

ارسال نظر