اوربان: غرب غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل کنترل شده است-راهبرد معاصر

اوربان: غرب غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل کنترل شده است

نخست‌وزیر مجارستان با اشاره به اینکه روسیه تحت «مدیریت فوق‌العاده منطقی» با تحریم‌های غرب به خوبی مقابله کرده و قابل پیش‌بینی و قابل اعتماد است، گفت: اتحادیه اروپا باید شکست سیاست خود و مسئولیت حمایت از ادامه جنگ در اوکراین را بپذیرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۱۹۶۱

به گزارش راهبرد معاصر، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان ابراز عقیده کرد که روسیه تحت «مدیریت فوق‌العاده منطقی» قرار دارد و اقدامات آن قابل پیش‌بینی و منطقی است، در حالی که اقدامات غرب غیرقابل پیش‌بینی و مبهم هستند. 

 

او عصر روز شنبه در سخنرانی خود در شهر بایل‌توشناد رومانی گفت: «بزرگترین مشکل جهان ضعف و فروپاشی غرب است. البته رسانه‌های غربی بر این باورند که بزرگترین مشکل جهان روسیه و تهدیدی است که از سوی آن ناشی می‌شود. در حالی که این یک اشتباه است. روسیه به نسبت جمعیت خود بسیار بزرگ است و تحت مدیریت فوق‌العاده منطقی رهبری این کشور قرار دارد. آنچه انجام می‌دهد، براساس منافعش قابل پیش‌بینی و منطقی است، بنابراین قابل اعتماد است.»

 

نخست‌وزیر مجارستان ادامه داد، در حالی که غرب «غیرقابل فهم، غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل کنترل» شده است و به صورت غیرمنطقی عمل می‌کند. او افزود که روسیه حتی با وجود اعمال فشارهای غرب برای مقابله با این مسئله، با حمایت بسیاری از کشورهای جهان روبرو شده است. او به ویژه از حمایت کشورهایی چون چین، ایران، هند و ترکیه از روسیه نام برد.

 

اوربان همچنین یادآور شد که اگر اروپا به سیاست صلح پایبند نباشد و دونالد ترامپ دوباره رئیس‌جمهور ایالات متحده شود، اتحادیه اروپا باید شکست خود را بپذیرد و مسئولیت حمایت از درگیری در اوکراین را بپذیرد. وی به تطبیق موفقیت‌آمیز روسیه با تحریم‌های غرب به دلیل انعطاف‌پذیری فنی و اقتصادی آن نیز اشاره و تأکید کرد که محدودیت‌های اعمال شده علیه روسیه به منافع اساسی اروپا آسیب می‌رساند، قیمت انرژی را افزایش می‌دهد و اقتصاد اروپا را غیررقابتی می‌کند.

 

اوربان: سکوت اتحادیه اروپا درباره حمله به «نورد استریم‌» تسلیم شدن است

نخست‌وزیر مجارستان در سخنرانی خود همچنین اشاره کرد که سکوت کشورهای اتحادیه اروپا در برابر حملاتی صورت گرفته به خطوط لوله گاز «نورد استریم» که به دستور ایالات متحده انجام شد، نوعی تسلیم شدن است. 

 

ویکتور اوربان گفت: «اینکه ما درباره انفجار خطوط لوله «نورد استریم‌» هیچ سخنی نمی‌گوییم، حتی آلمان به این حمله که به احتمال زیاد به دستور آمریکا علیه دارایی‌های این کشور انجام شده، واکنشی نشان نمی‌دهد، ما درباره آن صحبت نمی‌کنیم، تحقیق نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم این خرابکاری آشکار را طریق حقوق بین الملل پیگیری کنیم. این برخورد چیزی جز یک اقدام تسلیم‌آمیز نیست.»

 

به گفته نخست‌وزیر مجارستان، سیاست اروپایی استقلال خود را از دست داده و به‌طور کامل از خط حزب دموکراتیک ایالات متحده پیروی می‌کند. 

 

در تاریخ 23 جولای اعلام شد که مقامات آلمان از افشای جزئیات مربوط به روند تحقیقات در مورد انفجارهای رخ داده در «نورد استریم‌ها» خودداری کرده‌اند. در پاسخ به درخواست نمایندگان بوندستاگ، دولت آلمان تأیید کرد که در آستانه این حملات، مقامات آلمانی «امنیت ویژه‌ای» برای این خطوط لوله فراهم نکرده بودند. 

 

در اواسط جولای، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که روسیه به دنبال کشف حقیقت در مورد انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم‌ خواهد بود. او یادآور شد که غرب در تلاش است تا این موضوع را سریعاً بسته شده اعلام کند، بدون آنکه واقعیت درباره آن هنوز روشن نشده و این مسئله همچنان حل نشده باقیمانده است./ تسنیم

ارسال نظر