این سگ اینترنت بی‌سیم را مسدود می‌کند!-راهبرد معاصر

این سگ اینترنت بی‌سیم را مسدود می‌کند!

این سگ رباتیک به‌صورت بی‌سیم شبکه‌های خانگی را در جریان حملات پلیس مسدود می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۲۰۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) با معرفی سگ‌های رباتیک بی‌سیم گام بزرگی در دنیای ربات‌ها برداشته است. این ربات‌های جدید برای همکاری در بخشی از حملات پلیس‌ها طراحی‌شده‌اند و به‌راحتی می‌توانند دستگاه‌های وابسته به Wi-Fi و دیگر شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم را مختل کنند.

در نمایشگاه امنیت مرزی ۲۰۲۴ از این سگ رباتی که NEO نام دارد رونمایی شد. نئو، شباهت زیادی به Boston Dynamics's Spot و همچنین سگ‌های روبات دیگری مثل Xiaomi CyberDog دارد، اما قابلیت نئو فراتر از آنهاست.

نئو برای ورود به موقعیت‌های بالقوه خطرناک، در حکم چشم و گوش از راه دور افسران طراحی شده است و درعین‌حال این امکان را برای نیرو‌های پلیس فراهم می‌کند که به‌صورت مستقیم با افرادی که در محیط هستند ارتباط برقرار کنند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اولین بار در یک مورد خاص، متوجه نیاز به بهره‌گیری از چنین رباتی شد. در جریان یک اتفاق، فردی مظنون به کودک‌آزاری، با استفاده از دوربین زنگ خانه‌اش، متوجه حضور مأموران FBI در درب منزلش شد. در آن زمان نیرو‌های پلیس در حال ارائه حکم بازرسی بودند و فرد مظنون با اسلحه به سمت مأموران تیراندازی کرد و دو نفر از آنها کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

اما حالا وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌تواند با بهره‌گیری از سگ‌های رباتیک پارازیت بی‌سیم مثل نئو، به‌طور کامل این نوع دستگاه‌ها را از کار انداخته و شرایط ایمنی بهتری را برای نیرو‌هایی که در حال انجام مأموریت هستند فراهم کند.

با پیشرفت‌های تکنولوژیک در یک دهه اخیر، ساخت ربات سگی مثل نئو، یکی از چندین گزینه‌ای است که به مجریان قانون در جهت پیشبرد اهدافشان با بهره‌گیری از امنیت بیشتر کمک خواهد کرد.

باوجودی که نئو ممکن است در مسدود کردن دستگاه‌های hard-wired، به‌ویژه دستگاه‌های هوشمند ناکام بماند ولی درهرحال فرکانس‌های رادیویی ایی را که بسیاری از دستگاه‌های اینترنت اشیا بی‌سیم به آنها متکی هستند، مختل می‌کند و بدین ترتیب شرایط کار برای مجریان قانون مساعدتر خواهد شد. / خبرآنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده