هشدار هواشناسی/ کاهش موقتی دما در برخی مناطق کشور-راهبرد معاصر

هشدار هواشناسی/ کاهش موقتی دما در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی از کاهش موقتی دما در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا و بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ تا ۵ روز آینده در ۱۲ استان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۱۳۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ بررسی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز،‌ تهران و سمنان رگبار باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

 

 این وضعیت روز سه‌شنبه 9 مردادماه در مازندران، گلستان و خراسان شمالی روی می‌دهد. پنجشنبه در مازندران و گلستان و جمعه در گلستان، خراسان شمالی و شمال آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران روی می‌دهد.

 

طی 5 روز آینده پدیده غالب در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک است. روزهای دوشنبه و پنجشنبه با توجه به تشدید سرعت وزش باد در برخی ساعات در شمال شرق و شرق طوفان خاک پیش‌بینی شده است.

 

همچنین طی 5 روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان،‌ ارتفاعات مرکز، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان و روز جمعه در ارتفاعات جنوب فارس رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

 

خلیج‌فارس، تنگه هرمز طی 2 روز آینده و شرق دریای عمان طی 5 روز آینده مواج است. دمای هوا طی امروز و فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق به‌طور نسبی کاهش و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در این مناطق دوباره افزایش می‌یابد./تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار