سناتور آمریکایی: دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره اشتباه بود-راهبرد معاصر

سناتور آمریکایی: دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره اشتباه بود

یکی از سناتور‌های آمریکایی اعتراف کرد دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره اشتباه بود و او از این نهاد آمریکایی برای خود استفاده کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۱۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، کریس ون هولن، سناتور آمریکایی گفت که حمایت دموکرات‌ها از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره یک اشتباه است.

 

براساس گزارس القدس العربی، هولن در پاسخ به این سوال که آیا حمایت دموکرات‌ها از این دیدار اشتباه است یا خیر، گفت: بله، حمایت از او اشتباه بود و من این نظر را بیان کردم.

 

 ون هولن یکی از برجسته‌ترین منتقدان رژیم اشغالگر و حمایت آمریکا از آن است. او از جمله چندین قانونگذار دموکرات بود که تصمیم گرفتند در سخنرانی نتانیاهو شرکت نکنند و در سخنانی که اوایل ماه جاری در مجلس نمایندگان ایراد کرد، گفت که دعوت از نتانیاهو به کاپیتول پیامی وحشتناک برای جهان است.

 

 نتانیاهو هفته گذشته در یک جلسه مشترک در کنگره سخنرانی کرد. سخنرانی که با مخالفت چندین قانونگذار و فعال دموکرات در واشنگتن دی سی روبرو شد که در خارج از ساختمان کنگره علیه سفر او تظاهرات کردند.

 

ون هولن همچنین گفت که نتانیاهو در سخنرانی خود از کنگره به عنوان «تکیه‌گاه» استفاده کرد. او در این خصوص توضیح داد: من معتقدم که نتانیاهو به هدف خود در استفاده از کنگره به عنوان ستونی برای تقویت حمایت از اسرائیل به ویژه در میان افراط گرایان دست یافت. بن گویر و اسموتریچ کسانی بودند که از سخنرانی نتانیاهو استقبال کردند.

 

برخلاف این سناتور آمریکایی، اکثر سناتورهای کنگره از نتانیاهو استقبال کرده و برای توضیحات او درباره جنایت علیه مردم غزه جمعا ۲۲ دقیقه دست زدند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر