المپیک پاریس، میدان دفاع از غزه و فلسطین-راهبرد معاصر
یادداشت عبدالسلام الدباء، مشاور وزیر ورزش و جوانان یمن؛

المپیک پاریس، میدان دفاع از غزه و فلسطین

حمایت گسترده بین المللی از موضوع فلسطین در متن و حاشیه المپیک پاریس نشان دهنده واقعیتی واضح است و آن، اینکه جهان به حق مردم فلسطین برای صلح و زندگی شرافتمندانه در سرزمین خود پی برده است و جهان نیز جنایت ها، تخلفات و ظلم را محکوم می‌کند.
عبدالسلام الدباء؛ مشاور وزیر ورزش و جوانان یمن
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۱۶۰

المپیک پاریس، میدان دفاع از غزه و فلسطین

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ موضوع فلسطین به عنوان یکی از پیچیده ترین موضوعات غرب آسیا همچنان مورد توجه محافل بین المللی و با موج ابراز همدردی گسترده مردم همراه شده است. مردم همچنان بر لزوم برقراری صلح و زندگی با عزت در سرزمین فلسطین تأکید و تجاوزات رژیم صهیونیستی را به نوار غزه محکوم می کنند. تکرار صحنه های نسل کشی مردم غزه به وسیله نیروهای ارتش صهیونیستی موجی از خشم و محکومیت جهانی را برمی انگیزد و جنایت های انجام شده علیه غیرنظامیان فلسطینی را محکوم می کنند.


یکی از بارزترین نمونه‌های اخیر در ابعاد بین‌المللی، ابراز همدلی مردم با موضوع فلسطین و غزه در بازی‌های المپیک پاریس 2024 و در مراسم افتتاحیه رخ داد که تهاجم و محاصره رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کردند. هواداران در فرودگاه به استقبال کاروان ورزشی فلسطین رفتند و در مراسم افتتاحیه، شعارهای «زنده باد فلسطین» سر دادند که بیانگر حمایت و همبستگی آنها با مردم فلسطین بود.

 

حمایت از فلسطینیان فقط به محافل و مجامع مردمی محدود نمی‌شود، بلکه هنرمندان و شخصیت‌های سیاسی نیز با بیانیه یا ابتکاراتشان حمایت قاطع خود را از آرمان فلسطین نشان دادند


تماشاگران در هنگام پخش سرود رژیم صهیونیستی در بازی فوتبال این تیم با پاراگوئه در مرحله گروهی فوتبال المپیک اقدام به خواندن سرود فلسطین کردند. حامیان فلسطین در جریان دیدار تیم فوتبال مالی با رژیم صهیونیستی نیز پرچم های فلسطین را در سکوهای ورزشگاه پارک دو پرنس به اهتزاز درآوردند. سر دادن شعار برای کاروان فلسطینی تنها بیانگر حمایت ورزشی نبود، بلکه پیامی سیاسی و انسانی بود که نشان دهنده همدردی جهانی با آرمان فلسطین است.

 


در مقابل، کاروان ورزشی رژیم صهیونیستی هنگام عبور از مقابل مردم هو شدند که نشان دهنده انزجار گسترده مردم جهان از جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین، به ویژه در غزه است. حتی برخی هواداران فلسطین در اقدامی نمادین پرچم رژیم صهیونیستی را پایین می آورند و بلند علیه سیاست های رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین فریاد سر می دادند.


حمایت از فلسطینیان فقط به محافل و مجامع مردمی محدود نمی‌شود، بلکه هنرمندان و شخصیت‌های سیاسی نیز با بیانیه یا ابتکاراتشان حمایت قاطع خود را از آرمان فلسطین نشان دادند و بسیاری از شخصیت های اجتماعی جهان به مخالفت با اشغالگری پرداختند. در عین حال ۶۰ هزار امضا در کمپین حقوق بشری حامی فلسطین برای تحریم رژیم صهیونیستی در مسابقات المپیک پاریس جمع آوری شد. پیش تر کمیته ملی المپیک فلسطین از رئیس کمیته المپیک و مسئولان برگزاری درخواست تحریم این رژیم را به‌دلیل نسل کشی در غزه مطرح کرده بود، اما درخواست‌ از سوی مسئولان المپیک رد شد.


حمایت گسترده بین المللی و مردمی از موضوع فلسطین نشان دهنده واقعیتی واضح است و آن، اینکه جهان به طور گسترده به حق مردم فلسطین برای صلح و زندگی شرافتمندانه در سرزمین خود پی برده است و جهان نیز جنایت ها، تخلفات و ظلم را محکوم می کند. محاصره نیروهای صهیونیست علیه غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه و این مواضع بین المللی بدون شک آرمان فلسطین را تقویت، رنج مردم غزه را برجسته می کند و باعث افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوزات وحشیانه خود و احترام به حقوق بشر در فلسطین می شود.


پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر 2023 میلادی، موضوع فلسطین شتاب بی‌سابقه‌ای بین‌المللی پیدا کرد و وجدان جهانیان بیدار شد. امروز مردم و دولت‌ها به طور مستمر به ابراز همبستگی و حمایت خود از موضوع فلسطین ادامه می‌دهند و فضای ضدصهیونیستی در حال گسترش است. حق مردم فلسطین زندگی در صلح و امنیت در سرزمین خود است و جهان باید به مخالفت با جنایت های رژیم صهیونیستی ادامه دهد و خواستار عدالت و آزادی فلسطین باشد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار