خطر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر موازنه قدرت در منطقه-راهبرد معاصر
یادداشت خالد قدومی، نماینده حماس در تهران؛

خطر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر موازنه قدرت در منطقه

عادی‌سازی روابط خسارتی راهبردی برای موضوع فلسطین است که به مشروعیت بخشی به اشغالگران و تقویت قدرت آنها برای ادامه تجاوزات خود علیه ملت فلسطین منجر می‌شود، موضوع فلسطین را کمرنگ و اصول اولیه و بر حق آن را ذبح می‌کند. در این زمینه به‌هیچ‌وجه ارائه تعابیر و بهانه‌های مختلف قابل پذیرش نیست.
خالد قدومی؛ نماینده حماس در تهران
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 28
کد خبر: ۱۵۱۸۳۵

خطر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر موازنه قدرت در منطقه

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ قبل از هر چیز لازم است بر مفاهیم اصلی موضوع  تأکید کرد. عادی سازی یا پروژه‌های حل موضوع فلسطین جدیدی نیست و در عین حال لازم است با شیوه جدید عادی سازی جدی و منطقی متناسب با شرایط پیچیده موجود که منطقه و فلسطین با آن مواجه است، برخورد شود.

اکنون در وضعیت مذاکرات کمپ دیوید و اسلو نیستیم، بلکه امروز دوران پیروزی‌های مقاومت است که نباید به قبل بازگردد و قبر رژیم صهیونیستی را نبش کنیم

هنگامی که از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخن به میان می‌آید، بُعد اعتقادی و ریشه‌ای در برابر صهیونیست ها وجود دارد که باید نقطه آغاز هر گفت و گویی قرار گیرد و اهمیتش به حدی است که در هر مانور یا نزدیکی سیاسی با طرف‌های مختلف، حتی به دلیل مصلحت اندیشی، نمی‌توان از آن غافل شد یا آن را فراموش کرد. به عنوان ساکنان سرزمین فلسطین و صاحبان ایده مقاومت نمی‌توانیم از این ابعاد چشم پوشی کنیم، زیرا این رژیم و موجودیت آن در سرزمین خود را نمی‌پذیریم، چه رسد به عادی سازی روابط با آن به هر شکل و از سوی هر یک از طرف‌ها در سطوح متفاوت.


عادی سازی روابط خسارتی راهبردی برای موضوع فلسطین است که به مشروعیت بخشی به اشغالگران و تقویت قدرت آنها برای ادامه تجاوزات خود علیه ملت فلسطین منجر می‌شود، موضوع فلسطین را کمرنگ و اصول اولیه و بر حق آن را ذبح می‌کند. در این زمینه به هیچ وجه ارائه تعابیر و بهانه‌های مختلف قابل پذیرش نیست که ازجمله آنها مصلحت موضوع فلسطین و بهبود شرایط زندگی ملت فلسطین و ارائه کمک به آنها است، زیرا این موارد توجیه عادی سازی روابط با غاصبان سرزمین و نقض کنندگان حرمت مقدسات ملت است.

 

مقاومت و موضوع فلسطین پیشرفت کرده و درگیری با اشغالگران به ویژه در نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) در 10 می 2021 میلادی به نفع مقاومت بود که ازجمله آنها شکست اشغالگران صهیونیست، انزوای آنها در عرصه بین المللی، شکست‌های سیاسی متوالی و بحران نظامی، امنیتی و سیاسی داخلی آنها، پیشرفت روایت فلسطینیان در عرصه انسانی در عرصه بین الملل، رشد مقاومت و افزایش وحدت و مقاومت مردم در برابر اشغالگران است.


این موضوعات باید در هر گفت و گویی بر سر ائتلاف با طرف‌های دیگر در منطقه مدنظر قرار گیرد. اکنون در وضعیت مذاکرات کمپ دیوید و اسلو نیستیم، بلکه امروز دوران پیروزی‌های مقاومت است که نباید به قبل بازگردد و قبر رژیم صهیونیستی را نبش کنیم، زیرا آنها هم اکنون در شرایط ضعف سیاسی و مشکلات امنیتی و نظامی هستند و در دوران افول صهیونیستی – آمریکایی به سر می‌‌بریم. امروز جوانان ما در تمام فلسطین به پاخواسته اند و امکان ندارد به عقب نشینی و شکست رضایت بدهند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده