علت بیشترین شکایت از مدارس چیست؟-راهبرد معاصر

علت بیشترین شکایت از مدارس چیست؟

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: در حوزه ثبت‌نام بیشترین موضوع شکایت دریافت وجه، عدم رعایت محدوه‌بندی و برگزاری آزمون و مصاحبه در مدارس فاقد مجوز است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۲۱۲

به گزارش راهبرد معاصر،‌مجتبی هاشمی؛ مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست با رسانه‌ها اظهار کرد: 16 میلیون دانش‌آموز مهرماه امسال وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

وی افزود: تا مهر امسال، 1491 مدرسه جدید در قالب 6868 کلاس درس تحویل خواهد شد.

هاشمی درباره دریافت پول توسط مدارس برای تحویل پرونده دانش‌آموزان یا ثبت‌نام گفت: در مدارس دولتی فقط پول بیمه و کتاب در زمان ثبت‌نام دریافت می‌شود، امسال از زمان ثبت‌نام تا به امروز 4200 شکایت در سامانه آموزش و پرورش بابت دریافت پول داشتیم که در ارزیابی مدیران مدارس تاثیر منفی دارد.

وی بیان کرد: مدارس اجازه ندارند هنگام ثبت‌نام یا ارائه پرونده تحصیلی دانش‌آموزان پول دریافت کنند و این کار تخلف و قابل پیگیری است، خانواده‌ها گزارش را در سامانه شکایات ثبت کنند یا به واحد ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش گزارش کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در حوزه ثبت‌نام بیشترین موضوع شکایت دریافت وجه، عدم رعایت محدوه‌‌بندی و برگزاری آزمون و مصاحبه در مدارس فاقد مجوز است.

وی درباره برخورد با مدارس متخلف گفت: ناظران نمی‌توانند مجازاتی تعیین کنند و فرد به هیئت تخلفات معرفی می‌شود و در آنجا تصمیم‌گیری می‌کنند.

هاشمی درباره بازگشت پول‌های دریافتی توسط مدارس به خانواده‌ها گفت: طبیعتاً اگر خانواده‌ای ضرری دیده باشد، باید جبران شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت سفارش کتاب‌‌های درسی بیان کرد: امسال 156 میلیون جلد کتاب درسی چاپ می‌شود و تا کنون 76 درصد دانش‌آموزان کتاب‌های درسی خود را سفارش داده‌‌اند و برای ثبت سفارش کتاب درسی باید ابتدا در مدرسه ثبت‌نام کنند.

هاشمی درباره نظارت بر ثبت‌نام مدارس گفت: دانش‌آموزان میان پایه پس از درج نمره قبولی به صورت خودکار و بدون نیاز به حضور والدین در پایه بالاتر ثبت‌نام شدند.

وی متذکر شد: مناطق آموزش و پرورش باید نظارت دقیق بر مدارس داشته باشند و ما بر نحوه نظارت استان‌ها و مناطق نظارت می‌کنیم؛ در 8 استان بزرگ کشور نمایندگانی تحت عنوان نمایندگان وزیر بر موضوع ثبت‌نام و ساماندهی نیروی انسانی نظارت می‌کنند که هفته گذشته ابلاغ آنها صادر شد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: اگر مشکل خانواده‌ها با مراجعه به مناطق حل نشد می‌توانند به ادارات ارزیابی عملکرد مناطق مراجعه کنند یا در سامانه شکایات آموزش و پرورش گزارش خود را ثبت کنند./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار