ثبت نام حدود ۶۵۰ هزار نفر در سامانه سماح-راهبرد معاصر

ثبت نام حدود ۶۵۰ هزار نفر در سامانه سماح

‌نماینده سازمان حج و زیارت از ثبت نام ۶۴۲ هزار نفر در سامانه سماح برای اربعین خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۳۷۱

به گزارش راهبرد معاصر، ابراهیم محمودی، نماینده سازمان حج و زیارت در هشتمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که صبح امروز با حضور رئیس پلیس راهور فراجا و … در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: تا این لحظه ۶۴۲ هزار نفر در سامانه سماح برای اربعین ثبت نام کرده‌اند که ۶۰ درصد آنها می‌خواهند از مرز مهران تردد کنند. همچنین سال گذشته در مجموع دو میلیون و ۸۰۲ نفر ثبت نام کرده بودند.

 

وی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح همچنان ادامه دارد، گفت: برای بحث بیمه زائران، یکی از شرکت‌های بیمه مدنظر قرار گرفت که قیمت مناسبی داشت. در مجموع سه گزینه بیمه‌ای برای زائران داشتیم که سه مبلغ ۶۰، ۷۰ و ۸۰ هزار تومان بود که ۲۰ هزار تومان برای هلال احمر در نظر گرفته شده بود. بیشتر زائران بیمه کامل را درخواست کردند.

 

نماینده سازمان حج و زیارت در کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی پلیس راهور درباره آمار درخواست مردم برای تردد نیز گفت: شش درصد از مردم قصد تردد با تاکسی را دارند، ۴۳ درصد تقاضای اتوبوس داشتند، ۴۲ درصد خواهان تردد با وسیله شخصی بودند و پنج درصد نیز به صورت هوایی و دریایی قصد تردد دارند.

 

محمودی گفت: هرساله همکاران من در سازمان حج و زیارت در شهرهای مختلف نجف، کربلا، سامرا و کاظمین مستقر هستند تا امور مربوط به گمشدگان و راهنمایی زائران را انجام دهند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار