علت انصراف طیب‌نیا از معاون اولی دولت پزشکیان-راهبرد معاصر
حضور مهمانان تحلیف در مجلس؛ آغاز مراسم تا دقایقی دیگر علت انصراف طیب‌نیا از معاون اولی دولت پزشکیان پزشکیان: یقین دارم فلسطین پیروز و رژیم صهیونیستی نابود می‌شود عارف در دیدار «مانوئل ماررو»: آمادگی داریم برای مقابله با تحریم‌ها با دولت کوبا رایزنی کنیم پزشکیان: تقویت مناسبات با کشورهای همسایه اولویت سیاست خارجی دولت چهاردهم است رهبر انقلاب: امروز بلندترین پرچم اسلام در دستان مردم غزه است پزشکیان در دیدار «امامعلی رحمان»: باید برای کمرنگ کردن مرزهای سیاسی تلاش کنیم سرلشکر سلامی: نیروی دریایی سپاه با نوسازی قدرت، مدام شکل جدیدی می‌گیرد رهبر انقلاب در دیدار «امامعلی رحمان»: باید برای حفظ و گسترش زبان فارسی همکاری‌های بیشتری شود اسماعیل هنیه و زیاد نخاله با رهبر انقلاب دیدار کردند آخرین وضعیت همسان سازی حقوق حداقل‌بگیران حاجی‌صادقی: امروز جمهوری اسلامی، مقاومت را به یک گفتمان تبدیل کرده است نخست وزیر ارمنستان و هیأت همراه با رهبر انقلاب دیدار کردند پزشکیان: امت اسلامی برای جلوگیری از جنایت صهیونیست‌ها منسجم‌تر شود مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با حضور نمایندگان ۸۶ کشور برگزار می‌شود

علت انصراف طیب‌نیا از معاون اولی دولت پزشکیان

درباره عدم پذیرفتن مسئولیت معاون اولی توسط طیب نیا، برخی مسائل و مشکلات شخصی در برخی رسانه‌ها عنوان شده که به نظر می‌آید که تنها دلیل احتمالی نبوده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۴۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛  محمدرضا عارف در حالی از سوی پزشکیان به سمت معاون اولی رئیس‌جمهور منصوب شد که حتی جریانات نزدیک به مسعود پزشکیان نیز از این انتصاب شوکه شدند.


عارف در روزهای گذشته گزینه جدی برای معاون اولی رئیس‌جمهور نبود و در رسانه‌ها و نزدیکان دولت بیش از همه گزینه‌ها، نام علی طیب نیا مطرح شده بود.


رسانه‌های اصلاح‌طلب که از طیب نیا به‌عنوان موفق‌ترین وزیر اقتصادی سال‌های اخیر نام می‌بردند، خود را برای خبر انتصاب معاون اولی او از چند روز قبل آماده کرده بودند.


درباره عدم پذیرفتن مسئولیت معاون اولی توسط طیب نیا، برخی مسائل و مشکلات شخصی در برخی رسانه‌ها عنوان شده که به نظر می‌آید که تنها دلیل احتمالی نبوده است.


فاصله نظریات سیاسی و اقتصادی بسیاری از اعضای شورای راهبری دولت چهاردهم برای انتخاب وزرای دولت جدید با طیب نیا به‌قدری آشکار است که قابل‌پیش‌بینی بود که وی نپذیرد که شخص اول کابینه‌ای باشد که خروجی آن توسط این شورای راهبری با آن ترکیب خاص سیاسی معرفی می‌شود.


این‌گونه به نظر می‌آید که طیب نیا، دیدگاه‌های کارشناسی متفاوت با خروجی شورای راهبری دولت چهاردهم دارد و ترکیب پیشنهادی وزرای جدید را مطلوب نمی‌دانسته است.


در همین حال شورای راهبری، شب گذشته با یک ترکیب اصلاح‌طلبانه به ریاست محمدجواد ظریف، با معرفی گزینه‌های پیشنهادی خود به رئیس‌جمهور برای وزارتخانه‌های زیر مجموعه دولت، به کار خود پایان داد.


مسعود پزشکیان پیش‌ازاین بارها بر تشکیل دولتی که نمایانگر وفاق ملی باشد تأکید کرده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده