ادعای رویترز درباره جایگزین «اسماعیل هنیه»-راهبرد معاصر

ادعای رویترز درباره جایگزین «اسماعیل هنیه»

رویترز مدعی شد که احتمالا «خالد مشعل»، جایگزین شهید «اسماعیل هنیه» و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 01
کد خبر: ۲۵۲۷۷۴

به گزارش راهبرد معاصر، پس از ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بامداد روز چهارشنبه، گمانه‌زنی‌ها درباره جایگزین احتمالی وی ادامه دارد.

 

بر همین اساس رویترز مدعی شد که احتمالاً خالد مشعل، جایگزین اسماعیل هنیه و رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش حماس خواهد شد.

 

خالد مشعل (زاده ۲۸ مه ۱۹۵۶، ۶۸ ساله) پیش از این نیز در سمت های ارشد در جنبش حماس قرار داشته است. وی پیش از شهید هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بود.

 

خالد مشعل در سال ۱۹۵۶ در روستای «سلواد» از شهرستان رام‌الله فلسطین متولد شد. تحصیلات ابتدائی خود را در سلواد و راهنمایی و دبیرستان و دانشگاهی را در کویت به اتمام رساند. در سال ۱۹۶۷ به کویت عزیمت کرده و تا زمان جنگ خلیج فارس (سال ۱۹۹۰) در آنجا ماند. در همان‌جا رهبری جمعیت اسلامی-فلسطینی را در دانشگاه کویت به عهده گرفته و در تأسیس ائتلاف جنبش اسلامی که با حرکت فتح در بدست گرفتن رهبری اتحادیه کل دانشجویان فلسطینی در کویت در رقابت بود مشارکت کرد.

 

وی دارای مدرک لیسانس در رشته فیزیک از دانشگاه کویت می‌باشد. در سال ۱۹۸۱ ازدواج کرده و دارای هفت فرزند سه دختر و چهار پسر می‌باشد. در طول اقامت خود در کویت علاوه بر خدمت به آرمان فلسطین به تدریس فیزیک نیز می‌پرداخت./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده