پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه در هفته دوم مرداد با رشد بازدهی قابل توجهی به کار خود پایان داد. روند صعودی قیمت دلار و رشد ۷۳ دلاری اونس جهانی طلا در یک هفته اخیر ریتم افزایشی را برای بازار طلا رقم زد. معامله‌گران با وجود رشد ۱۸ دلاری طلای جهانی در روز جمعه و افزایش قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی، بازارهای مالی را در روز شنبه صعودی پیش‌بینی می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 02
کد خبر: ۲۵۲۸۹۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت طلا و سکه در هفته دوم مرداد با افزایش بازدهی بسته شدند و طلا بازدهی بیشتری از سکه ثبت کرد. در هفته اخیر تمامی قطعات سکه به غیر از سکه گرمی یک کانال صعود قیمت را تجربه کردند. 

افزایش نزدیک به دو هزار تومانی دلار و رشد ۷۳ دلاری اونس جهانی طلا در یک هفته اخیر، ریتم صعودی بازار طلا را رقم زد. در مدت ذکر شده اخبار و رویدادهای نامساعد سیاسی به بازارهای مالی روند صعودی داد و در صورتی که همچنان سیگنال‌های نامساعد به بازارهای مالی تزریق شود روند قیمت‌ها افزایشی خواهد بود.

معامله‌گران در شرایطی ریتم نزولی برای بازارهای مالی متصور هستند که مذاکرات صلح‌آمیز ایران با هدف رفع تحریم‌ها از سرگرفته شود؛ در این صورت روند بازار ارز و متعاقب آن طلا و سکه کاهشی می‌شود.

گفتنی است اونس جهانی طلا روز جمعه و در لحظه نگارش این گزارش با افزایش ۱۸ دلاری روی رقم ۲۴۶۰ دلاری معامله شد. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۸ دلار و ۹۱ سنتی ایستاد و رشد ۴۵ سنتی داشت. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۶ هزار ۷۲۰ تومانی عرضه شد و افزایش ۸۸۰ تومانی داشت.

 
قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۱۱ مرداد با رشد ۴۵۰ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۹۸۴ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۱۹۵ هزار تومانی روی رقم ۳۸ میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم  ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی بدون تغییر در سطح هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی ایستاد. 

قیمت طلا روز پنجشنبه با افزایش قیمت سکه همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۶۷۷ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۴۵ هزار و ۴۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۱۵ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۶۷ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۱۰۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۹ هزار تومان، ربع سکه ۵۵ هزار تومان رشد داشت. حباب سکه بهار ۱۲۵ هزار تومان و نیم‌سکه  ۱۳ هزار تومان کاهش داشت./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده