مرجعیت رسانه، برگ برنده عملیات میدانی علیه دشمن-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

مرجعیت رسانه، برگ برنده عملیات میدانی علیه دشمن

برخلاف ادعا و القای عناصر خودفروخته ضد انقلاب و رسانه‌های معاند، جمهوری اسلامی ایران همچنان مرجعیت رسانه را در اختیار دارد و نمود بارز آن بازتاب به موقع و صحیح موفقیت ایران در عملیات «وعده صادق» است.
محمد نجفی قدوسی؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 04
کد خبر: ۲۵۲۹۱۹

مرجعیت رسانه، برگ برنده عملیات میدانی علیه دشمن

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در حادثه تروریستی اخیر تهران که به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) منجر شد، عملیات رسانه ای عناصر ضدانقلاب با پشتیبانی رسانه های معاند فارسی زبان شدت یافت؛ هدف از این عملیات که با سکوت یا ابهام در نداشتن اطلاعات دقیق از سوی رسانه های مرجع داخلی همراه شد، القای شکست حداکثری برابر دشمن صهیونیستی و کسب روحیه به عنوان پیروزی دشمنان انقلاب اسلامی بود.


نکته ای که باید درنظر گرفت و مورد غفلت واقع شد، اینکه عملیات ترور در تهران پاسخ صهیونیست ها به ده ها عملیات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران علیه دشمن صهیونیستی بود و آنها که ضربات سختی خورده بودند، به کمک جاسوس ها یا ابزارهای جاسوسی، رانت اطلاعاتی و ... (نظیر همکاری سرویس های جاسوسی غربی و منطقه ای) عملیات انجام دادند.

 

آمارهای ساختگی و گزارش های دروغین رسانه های غربی و عناصر معاند و خودفروخته با واقعیت های میدانی بسیار متفاوت بود


بی تردید قدرت اطلاعاتی- امنیتی ضامن قدرت نظامی و بالعکس نداشتن توان اطلاعاتی به معنای امکان ضعف در حوزه نظامی است. برخلاف ادعا و القای عناصر خودفروخته ضد انقلاب و رسانه های معاند، جمهوری اسلامی ایران همچنان مرجعیت رسانه را در اختیار دارد و نمود بارز آن بازتاب به موقع و صحیح موفقیت ایران در عملیات «وعده صادق» است.

 


در حالی که بعد از عملیات باشکوه و ترکیبی وعده صادق رسانه های غربی در تلاش بودند موفقیت اصابت پهپادها و موشک های ایران را اندک و موفقیت رژیم صهیونیستی را ۹۹ درصد القا کنند؛ مرجعیت رسانه ای جمهوری اسلامی مقابل رسانه های معاند قد علم کرد و مانع از انحراف افکار عمومی شد.


آمارهای ساختگی و گزارش های دروغین رسانه های غربی و عناصر معاند و خودفروخته با واقعیت های میدانی بسیار متفاوت بود؛ تا جایی که کمتر از یک هفته بعد از عملیات وعده صادق، یدیعوت آحارونت و جروزالم پست، دو روزنامه اصلی رژیم صهیونیستی به موفقیت پهپادها و موشک های ایرانی در عملیات ۱۳ آوریل اعتراف کردند. بنابراین اگر به آمار هرچند غیرقابل اعتنای رسانه های صهیونیستی استناد شود، متوجه اعتراف آنها به شکست سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپادها و موشک های ایران می شویم.


با کنار هم گذاشتن اعتراف دو روزنامه صهیونیستی به همراه گزارش و مصاحبه خبرنگار شبکه معاند فارسی زبان بی.بی.سی و اعتراف ضمنی فرمانده پایگاه هوایی نقب که مورد اصابت پهپاد قرار گرفته بود، می توان ابعاد موفقیت عملیات وعده صادق را دریافت.


ایران همچنین موفق شد با نقطه زنی پایگاه های صهیونیستی را هدف قرار دهد و برخلاف صهیونیست ها که مناطق مسکونی و زیرساخت های غزه را قرار دادند و جان زنان، کودکان و افراد غیرنظامی زیادی را گرفتند، تنها به پایگاه های نظامی حمله کند. ایران طبق قوانین بین المللی آغاز عملیات انتقام جویانه و ترکیبی خود را به کشورهای منطقه اطلاع داد، جهت انتقام پیام قدرت خود تنها به استفاده از نسل قدیم پهپادها و موشک ها اکتفا کرد و در این عملیات تنها اهداف نظامی مورد اصابت قرار گرفتند.


بی تردید عملیات وعده صادق برای ایران کاملاً موفقیت آمیز بود؛ موفقیتی که با مرجعیت رسانه ای ایران انعکاس صحیح و مناسبی داشت و تلاش رسانه های معاند را در القای شکست و انحراف افکار عمومی ناکام گذاشت.


با وجود این، برخی ها در داخل کشور تحت تأثیر القائات رسانه های معاند قرار گرفتند و بر طبل ناکامی می کوبیدند؛ موضوعی که می طلبد سیاستگذاران حوزه رسانه با کشف دلایل آن و کسب اعتماد در مرجعیت رسانه داخل کشور درصدد رفع این چالش برآیند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده