تخریب دو سوم ساختمان‌های غزه-راهبرد معاصر

تخریب دو سوم ساختمان‌های غزه

سازمان ملل گزارش داد در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه حدود دو سوم ساختمان‌ها در این منطقه آسیب دیده یا تخریب شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۲۹۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان ملل متحد بر اساس تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد که حدود دو سوم ساختمان‌ها در نوار غزه از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آسیب دیده یا ویران شده اند.

 

براساس گزارش آر تی،  یونوسات، آژانس تحلیل ماهواره‌ای سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: آخرین ارزیابی خسارت نشان می‌دهد که ۱۵۱۲۶۵ ساختمان در نوار غزه آسیب دیده‌اند.

 

این آژانس نشان داد که این تخمین بر اساس تصاویر جمع آوری شده در ۶ جولای ۲۰۲۴ (خرداد) و مقایسه با تصاویر قبلی گرفته شده در می (اردیبهشت) ۲۰۲۳ است.

 

طبق گزارش یونسات، در میان ساختمان‌های آسیب‌دیده، ۳۰ درصد به طور کامل تخریب شده، ۱۲ درصد آسیب جدی دیده، ۳۶ درصد آسیب متوسطی دیده‌اند و ۲۰ درصد احتمالا آسیب دیده‌اند، که حدود ۶۳ درصد از کل ساختمان‌های منطقه را تشکیل می‌دهد.

 

این آژانس افزود: تأثیر جنگ بر زیرساخت‌های غیرنظامی واضح است، زیرا هزاران خانه و تأسیسات اولیه آسیب دیده‌اند.

 

سازمان ملل متحد اندازه زباله‌های ناشی از جنگ غزه را حدود ۴۱.۹ میلیون تن تخمین زده است. بر اساس گزارش یونوسات، این ۱۴ برابر بیشتر از کل آوار‌ها و آوار‌های حاصل از جنگ‌های دیگر است که از سال ۲۰۰۸ در غزه رخ داده است. همچنین این تحلیل وجود ۱۱۴ کیلوگرم قلوه سنگ در هر متر مربع در نوار غزه را تخمین می‌زند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده