گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق-راهبرد معاصر
طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد واکنش محمدرضا عارف به شهادت اسماعیل هنیه قالیباف: ایران و جبهۀ مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت اطلاعیه جدید سپاه: پاسخ سخت و دردناک مقاومت در راه است آیت‌الله جنتی: جبهه مقاومت باصلابت‌تر به مسیرش ادامه خواهد داد

گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق

وزیر کشور عراق در دیدار سردار احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گزارشی از آخرین اقدامات دو کشور برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی ارائه و اظهار امیدواری کرد که این مراسم به بهترین شکل ممکن و با انسجام انجام پذیرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۲۹۳۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه ملاقات‌های خود در سفر به کشور عراق، بعدازظهر روز پنجشنبه دهم مرداد ۱۴۰۳ با آقای عبدالامیر شمری وزیر کشور عراق دیدار کردند.


در این دیدار، در خصوص ادامه همکاری‌های علمی و پژوهشی و توافقات در راستای نحوه همکاری‌های آموزشی و تبادل تجارب، نکات مثبتی مطرح و تبادل شد و در ادامه، وزیر کشور عراق گزارشی از آخرین اقدامات دو کشور برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی ارائه و اظهار امیدواری کرد که این مراسم به بهترین شکل ممکن و با انسجام انجام پذیرد.


رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی همچنین با نعیم العبودی وزیر علوم عراق دیدار کرد.


در این ملاقات، وزیر علوم عراق پس از عرض خیر مقدم به میهمانان، به نقاط مشترک فرهنگی و مذهبی دو کشور پرداخته و برای همکاری های علمی و دانشگاهی بین دو کشور برادر و دوست ایران و عراق اعلام آمادگی کرد.


سردار احمدی‌مقدم همچنین با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این دیدار، مشاور امنیت ملی عراق شهادت آیت الله رییسی و اسماعیل هنیه و شهدای مقاومت عراق را تسلیت گفت و به مسائل منطقه‌ای و شرایط حساس کنونی اشاره کرد و در ادامه، تحولات منطقه‌ای مورد علاقه دو کشور برادر ایران و عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


همچنین در دیدار میان رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی جمهوری اسلامی ایران و مشاور امنیت ملی عراق، در مورد همکاری‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه عالی دفاع ملی ایران و ارتش و وزارت کشور عراق و دیگر سازمان‌های جمهوری عراق گفت‌وگو شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده