ارائه صدور گواهی اسقاط برای واردات خودرو دست دوم-راهبرد معاصر

ارائه صدور گواهی اسقاط برای واردات خودرو دست دوم

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: متقاضیان واردات خودرو دست دوم، برای شماره‌گذاری خودرو می‌توانند گواهی اسقاط را از سامانه ستاد نوسازی ناوگان خریداری کنند و نیازی به خرید خودرو فرسوده نیست.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۲۹۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهران سالاریه در خصوص آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم، گفت: برای واردات خودرو به داشتن خودرو فرسوده و یا اینکه خودرو فرسوده به نام خود واردکننده باشد تا در هنگام شماره گذاری، خودرو فرسوده را اسقاط و عوارض را به ستاد نوسازی ناوگان ارائه کند، نیازی نیست.

 

وی با بیان اینکه در آیین نامه هم قید شده که نیازی به خودرو فرسوده نیست، افزود: متقاضی در مرحله ترخیص و زمانی که به شماره گذاری خودرو نیاز دارد، باید به سامانه ستاد نوسازی مراجعه و در آنجا گواهی اسقاط را با مبلغ 35 میلیون تومان خریداری کند (این مبلغ توسط سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین شده است) و بعد از آن می‌تواند مجوز شماره گذاری را دریافت و خودرو را ترخیص کند.

 

سالاریه درباره تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز گفت: در ترخیص خودرو 2 تا هفت گواهی اسقاط نیاز است و این تعداد به نوع خودرو و رتبه انرژی بستگی دارد. این مورد در آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو کاملا مشخص شده و متقاضیان می‌توانند بر اساس آن گواهی اسقاط را خریداری و خودروی مورد نظر را شماره گذاری کنند.

 

وی ادامه‌داد: خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی کامل مشمول تخفیف در ارائه گواهی اسقاط خواهند شد و متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده و خودرو با آلایندگی کمتر وارد و عوارض کمتری برای شماره گذاری پرداخت کنند./ 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده