واردات خودروهای کارکرده اشتباه و مسیر انحرافی است-راهبرد معاصر
سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد آخرین قیمت ارز توافقی نیما/ دلار حواله ۶۲هزار و ۷۳۲ تومان شد

واردات خودروهای کارکرده اشتباه و مسیر انحرافی است

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو واردات خودروهای کارکرده خارجی را اشتباه و انحراف از مسیر تامین خودرو در کشور عنوان کرد و گفت سنگال با این اشتباه به قبرستان خودروهای کارکرده مبدل شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۴۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، اسماعیل شجاعی گفت: 5 سال به دلیل کمبود ارز، دچار کمبود واردات خودرو بودیم. در بخش دیگر به دلیل مشکلات قطعه ای، مشکلات عرضه را شاهد بودیم.

 

وی افزود: ایران در سال می تواند 1 میلیون و نیم تا یک میلیون و هفتصد هزار خودرو تولید کند. وقتی نیازمند قطعه برای تولید خودرو نیز هستیم و نمی توانیم این ارز را نیز به راحتی اختصاص دهیم با کمبود عرضه مواجه می شویم.

 

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو بیان کرد: اینکه بگوییم می خواهیم خودروی کار کرده خارجی وارد کنیم تا عرضه بیشتر شود یک مسیر انحرافی است.

 

وی گفت: اگر از تولید کشور پشتیبانی کردیم و اجازه دادیم که واردات ماشین نو هم انجام شود آن زمان می توانیم به واردات خودروی کارکرده هم اقدام کنیم. ولی متاسفانه این مسیر در کشور ما به شکل درستی طی نشده است.

 

وی یادآورشد: معتقدم که این مساله واردات خودروی کارکرده عملی نمی شود. نیازی نیست که هر کسی یک خودرو وارد کشور کند. همین امروز در مجمع عمومی ایران خودرو، گزارشی از سنگال ارایه شد که این کشور با این اشتباه به قبرستان خودروهای کارکرده مبدل شد.

 

وی گفت: راه حل آن است که دولتمردان و مجلسی ها به جای تقابل ،دست تولید کنندگان را بگیرند. امروزه می توانیم 80 درصد کل زنجیره خودروسازی کشور را تامین کنیم و در کنار آن خودروی نو را نیز وارد کنیم.

 

وی اظهارکرد: دشمن می خواهد منابع ارزی را از تولید به واردات کالاهای به درد نخور ببریم. افرادی که دشمن تولید هستند، دشمن منافع ملی ما نیز هستند.

 

وی گفت: اگر اقتصاد خود را تضعیف کنیم و کالای مان از کشورهای خارجی وارد کنیم عملا منافع خود را در همه بخش ها از دست می دهیم./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده