رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه: بعد از سال ۱۳۹۷ که خروج برجام اتفاق افتاد وضع مجموع عمومی اداره دولت متاثر شد ساعت ۲۳ امشب آخرین فرصت واریز وجه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران کنسرو ماهی ۱۴ درصد گران شد تغییر محدودیت سقف دارایی اشخاص در گواهی سپرده شمش نقره کندوان و هراز برفی است؛ انسداد ۳ محور فرعی افزایش مجدد قیمت لبنیات صحت دارد؟ ورود مجلس به مسدودسازی درگاه‌های پرداخت رمزارز قیمت طلا در بازار ایران اول بهمن ۱۴۰۳ / سکه در کانال ۵۷ میلیون تومان دوام نیاورد یارانه دی ماه واریز شد مهلت ۲ هفته‌ای بارگذاری یا اصلاح اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان در سال ۱۴۰۳ معاون وزیر کار: ۳۰ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۲۴ سال کشور، تحصیلات متوسطه دوم ندارند شرکت گاز: مصرف گاز در تهران به ۱۱۲ میلیون مترمکعب رسید برزیل به گروه کشور‌های شریک بریکس پیوست شرایط دریافت درگاه پرداخت کارگزاران سکو‌های مبادله رمزارز اعلام شد پیمان پولی میان ایران و روسیه عملیاتی شد

واردات خودروهای کارکرده اشتباه و مسیر انحرافی است

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو واردات خودروهای کارکرده خارجی را اشتباه و انحراف از مسیر تامین خودرو در کشور عنوان کرد و گفت سنگال با این اشتباه به قبرستان خودروهای کارکرده مبدل شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۴۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، اسماعیل شجاعی گفت: 5 سال به دلیل کمبود ارز، دچار کمبود واردات خودرو بودیم. در بخش دیگر به دلیل مشکلات قطعه ای، مشکلات عرضه را شاهد بودیم.

 

وی افزود: ایران در سال می تواند 1 میلیون و نیم تا یک میلیون و هفتصد هزار خودرو تولید کند. وقتی نیازمند قطعه برای تولید خودرو نیز هستیم و نمی توانیم این ارز را نیز به راحتی اختصاص دهیم با کمبود عرضه مواجه می شویم.

 

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو بیان کرد: اینکه بگوییم می خواهیم خودروی کار کرده خارجی وارد کنیم تا عرضه بیشتر شود یک مسیر انحرافی است.

 

وی گفت: اگر از تولید کشور پشتیبانی کردیم و اجازه دادیم که واردات ماشین نو هم انجام شود آن زمان می توانیم به واردات خودروی کارکرده هم اقدام کنیم. ولی متاسفانه این مسیر در کشور ما به شکل درستی طی نشده است.

 

وی یادآورشد: معتقدم که این مساله واردات خودروی کارکرده عملی نمی شود. نیازی نیست که هر کسی یک خودرو وارد کشور کند. همین امروز در مجمع عمومی ایران خودرو، گزارشی از سنگال ارایه شد که این کشور با این اشتباه به قبرستان خودروهای کارکرده مبدل شد.

 

وی گفت: راه حل آن است که دولتمردان و مجلسی ها به جای تقابل ،دست تولید کنندگان را بگیرند. امروزه می توانیم 80 درصد کل زنجیره خودروسازی کشور را تامین کنیم و در کنار آن خودروی نو را نیز وارد کنیم.

 

وی اظهارکرد: دشمن می خواهد منابع ارزی را از تولید به واردات کالاهای به درد نخور ببریم. افرادی که دشمن تولید هستند، دشمن منافع ملی ما نیز هستند.

 

وی گفت: اگر اقتصاد خود را تضعیف کنیم و کالای مان از کشورهای خارجی وارد کنیم عملا منافع خود را در همه بخش ها از دست می دهیم./ تسنیم

ارسال نظر