زمانبندی خارج‌سازی آمریکا از عراق اعلام شد-راهبرد معاصر

زمانبندی خارج‌سازی آمریکا از عراق اعلام شد

دبیر کل سازمان بدر عراق خبر داد، بزودی جدول زمانبندی خارج‌سازی نیروهای خارجی از این کشور اعلام خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۲۹۹۸

به گزارش راهبرد معاصر،‌ هادی العامری دبیر کل سازمان بدر عراق اعلام کرد که برنامه زمانبندی خارج‌سازی نیروهای خارجی از عراق را که نیروهای آمریکایی نیز جزئی از آن هستند و نیروهای مقاومت بر خروج هر چه سریعتر آن اصرار دارند، بزودی اعلام می‌کند.به گزارش وبگاه خبری «العهد» لبنان، العامری در این خصوص گفت: تصمیم خارج‌سازی نیروهای خارجی از عراق، قطعی است و برنامه زمانبندی شده خروج آنان را بزودی اعلام خواهیم کرد.

 

ىر خبر العهد به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نشده است. دبیر کل سازمان بدر عراق، ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد و گفت: خون شهید هنیه راهِ مقابل مقاومت اسلامی را برای تحقق پیروزی بر رژیم صهیونیستی روشن می‌کند.


العامری افزود: غزه معیار جداکننده حق از باطل شده؛ موضع عراق نیز روشن و حامی مقاومت اسلامی است.چهارشنبه نیز العامری با اشاره به همزمانی حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت و ترور یک مقام ارشد حزب الله و حمله به جرف النصر در عراق تأکید کرده بود که این همزمانی دلیلی بر «یکپارچگی رویکرد خصمانه» و میزان هماهنگی میان اعضای این رویکرد است.تأکید عراق بر خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق پس از آن افزایش یافت که آمریکا در اقدامی تروریستی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در عراق به شهادت رساند. پس از آن مجلس عراق در مصوبه شماره 18 سال 2020 بر لزوم خروج آمریکا از عراق تأکید کرد و بهمن‌ماه گذشته نیز مجلس عراق بار دیگر بر اجرای آن مصوبه تأکید کرد.

 

 لوید آستن وزیر دفاع وقت آمریکا ابتدای بهمن‌ماه گذشته از نشست‌های کارگروه عراقی و آمریکایی وابسته به کمیته عالی نظامی آمریکا-عراق خبر داده بود که به گفته او قرار بود آینده حضور نظامی آمریکا در عراق مورد بحث قرار بگیرد. این کمیته نظامی بخشی از ادامه مسیر گفت‌وگوی همکاری امنیتی مشترک دو کشور است که روزهای هفتم و هشتم اوت 2023 میان عراق و آمریکا برگزار شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده