مقاومت لبنان آماری از حملات به رژیم صهیونیستی و تلفات ناشی از آن را اعلام کرد + جزئیات-راهبرد معاصر

مقاومت لبنان آماری از حملات به رژیم صهیونیستی و تلفات ناشی از آن را اعلام کرد + جزئیات

مقاومت لبنان جدیدترین آمار حملات خود علیه رژیم صهیونیستی و تلفات ناشی از آن را منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۳۰۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ محور مقاومت لبنان پس از گذشت ۳۰۰ روز از پشتیبانی و حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین که در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه شروع شد، آمار عملیات نظامی خود علیه دشمن صهیونیستی را منتشر کرد.

مقاومت لبنان اعلام کرد از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۲۵۰۰ عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است و در این عملیات‌ها هزار و ۳۲۸ پایگاه مرزی، ۴۲۲ شهرک صهیونیستی، ۳۹۱ پادگان، ۱۰۲ پایگاه و ۱۹۸ نقاط نظامی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

طبق آمار منتشر شده، مقاومت لبنان در این حملات ۹۱۴ مرتبه از موشک زمین به زمین، ۷۴۲ مرتبه از موشک هدایت شونده، ۴۸۵ مرتبه از توپخانه و همچنین از پهپاد و دیگر تجهیزات نظامی استفاده کرده است و ۲۰۰۰ کشته و زخمی در میان صهیونیست‌ها برجای گذاشته است.

مقاومت لبنان اعلام کرد بر اثر این حملات، ۱۲۵ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی، ۱۸۲ مراکز فرماندهی، هزار و ۵۰ واحد مسکونی، ۸۲۵ محل استقرار نیرو‌های رژیم صهیونیستی و نیز دیگر اماکن و تجهیزات این رژیم خسارت دیده است.

در همین زمینه، روزنامه فایننشال تایمز با استناد به تصاویر ماهواره‌ای نوشت با گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ با حزب‌الله، خسارات سنگینی به شمال فلسطین اشغالی وارد شده است و ساختمان‌ها، محصولات و فعالیت‌های تجاری آسیب جدی دیده‌اند.

این روزنامه نوشت از مجموع ۲۴ هزار سکنه قبل از جنگ غزه، اکنون تنها ۳۰۰۰ سکنه در شهرک صهیونیستی کریات شمونه باقی مانده است. جنگ با حزب‌الله موجب شده رژیم صهیونیستی دست به بزرگترین عملیات تخلیه در ۷۰ سال اخیر بزند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت باید جنگ غزه متوقف و آتش‌بس برقرار شود چرا که هر روز که می‌گذرد وضعیت رژیم صهیونیستی بدتر می‌شود. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده