ابراز همدردی پوتین با کیم جونگ اون-راهبرد معاصر

ابراز همدردی پوتین با کیم جونگ اون

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به دلیل وقوع سیل در شمال غرب این کشور ابراز همدردی کرده و به وی تسلیت گفته است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۳۰۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پیام تسلیت پوتین که در تارنمای کرملین منتشر شده، آمده است: همراه عزیز کیم جونگ اون، لطفا تسلیت عمیق مرا در مورد پیامد‌های غم‌انگیز وقوع سیل در استان‌های شمال غربی کشور خود بپذیرید. لطفا ابراز همدردی و حمایت صمیمانه من را به کسانی که عزیزان خود را در این فاجعه از دست داده اند، منتقل کنید.

رئیس‌جمهوری روسیه خطاب به رهبر کره شمالی اعلام کرد: همواره می‌توانید روی کمک و حمایت ما حساب کنید.

در پی وقوع سیل در شهر مرزی «سینویجو» و شهرستان «اویجو» استان شمال غربی پیونگان شمالی کره‌شمالی، بیش از چهار هزار و ۱۰۰ خانه مسکونی و نزدیک به سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به زیر آب رفت.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از پنج هزار نفر از ساکنان شمال‌غرب کره شمالی در نزدیکی با مرز چین بر اثر وقوع سیل ارتباط خود را با سایر نقاط این کشور از دست داده‌اند و عملیات نجات هوایی زیر نظر رهبر کره شمالی انجام می‌شود.

در همین پیوند، اداره هواشناسی کره جنوبی، بارندگی و جاری شدن سیل در این بخش از کره شمالی را طی ۲۹ سال گذشته بی‌سابقه ارزیابی کرده است. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار