درخواست کاخ سفید از «کیم جونگ اون» برای خودداری از ارسال تسلیحات به روسیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

درخواست کاخ سفید از «کیم جونگ اون» برای خودداری از ارسال تسلیحات به روسیه

در پی سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به روسیه؛ کاخ سفید از پیونگ‌یانگ خواست که هیچ‌گونه تسلیحاتی به روسیه نفروشد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 11
کد خبر: ۲۰۳۶۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفت: همانطور که هشدار داده‌ایم، انتظار می‌رود که طی سفر کیم جونگ اون به روسیه گفتگو‌های تسلیحاتی میان روسیه و جمهوری دموکراتیک خلق کره انجام بگیرد.

وی ادامه داد: ما از جمهوری دموکراتیک خلق کره می‌خواهیم که به تعهداتش مبنی بر عدم ارائه یا فروش تسلیحات به روسیه پایبند بماند.

رسانه‌ها صبح امروز گزارش دادند که کیم جونگ اون به سمت مرز شمال شرق این کشور رفته تا با یک قطار ویژه راهی روسیه شده و احتمالا سه‌شنبه با پوتین دیدار کند.

این سفر نخستین سفر خارجی کیم جونگ اون پس از چهار سال و نخستین سفر از زمان پاندمی کرونا محسوب می‌شود.

آخرین سفر او به خارج از کشور در سال ۲۰۱۹ و به ولادیووستوک برای نخستین دیدارش با پوتین پس از شکست مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا بود. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده