عشقی:دامنه نوسان به مثبت و منفی یک درصد تغییر می‌کند-راهبرد معاصر

عشقی:دامنه نوسان به مثبت و منفی یک درصد تغییر می‌کند

رئیس سازمان بورس گفت: شرایط سهامداران را درک و رصد می‌کنیم.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۳۱۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: بازار سرمایه اکنون در حال گذر از روز‌های سخت است، سهامداران از ابتدای سال با ریسک‌های متعدد سیاسی و امنیتی مواجه بودند که این امر بعضا باعث ایجاد فضای هیجانی در معاملات بازار شد.

او افزود: با توجه به رسالتی که سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق سهامداران بر عهده دارد، به این موضوع ورود کرد و به پیشنهاد شرکت بورس تهران و فرابورس برای کاهش هیجانات حاکم بر بازار اقدام به ایجاد محدودیت در دامنه نوسان کرد.

عشقی افزود: اتخاذ تصمیمات اصلاحی مهم از سوی دولت در ۲ ماه گذشته و نیز اعلام رویکرد‌های جدید دولت چهاردهم می‌توانست با تاثیر مثبت بر روند بازار همراه شود، اما وجود فضای امنیتی روند بازار را تغییر داد و منجر به هیجان در روند معاملات بازار شد.

تصمیم‌گیری برای تغییر دامنه نوسان

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر تغییر دامنه نوسان اعلام کرد: به دنبال بررسی‌های انجام شده و دریافت نظرات فعالان بازار و نیز پیشنهاد فرابورس و بورس تهران، دامنه نوسان معاملات سهام از فردا تا پایان هفته به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر می‌کند.

وی با اعلام اینکه این تصمیم برای کنترل و کاهش هیجانات کاذب بازار اتخاذ شد، گفت: در خصوص تغییر دامنه نوسان برای معاملات روز چهارشنبه و امروز نیز بحث‌های کارشناسی زیادی صورت گرفت که موافقان و مخالفان متعددی را به همراه داشت تصمیمات لازم در خصوص تغییر دامنه نوسان برای هفته آینده نیز با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به پیشنهاد فعالان بازار برای ابطال معاملات امروز بازار اشاره کرد و گفت: شرایط سهامداران را درک و رصد می‌کنیم، براساس دستورالعمل نحوه انجام معاملات، تصمیم گیری برای ابطال معاملات در اختیار شرکت بورس تهران و فرابورس قرار دارد، اما با توجه به دامنه موضوع و تبعات آن، تصمیم در این زمینه اتخاذ نشد و معاملات امروز به قوت خود باقی است./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده