اعلام قیمت تخم مرغ صادراتی به عراق-راهبرد معاصر

اعلام قیمت تخم مرغ صادراتی به عراق

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن از تعیین قیمت تخم مرغ صادراتی به عراق در بازه زمانی هشت روز آینده بین ۵۴ تا ۵۶ هزار تومان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 04
کد خبر: ۲۵۳۲۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «حمیدرضا کاشانی» امروز (یکشنبه)  درباره وضعیت قیمتگذاری تخم مرغ های صادراتی، افزود: علت قیمت گذاری تخم مرغ صادراتی به کشورهای مختلف در کانال اتحادیه مرغداران تخمگذار میهن، برای ایجاد وحدت رویه فروش تخم مرغ و جلوگیری از رقابت های منفی در این کشورها است.

این مقام صنفی ادامه‌داد: بنابراین اتحادیه به صورت هفتگی قیمت تخم مرغ صادراتی کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، سودان و کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون قطر و امارات را با توجه به نوع بسته بندی و هزینه حمل و نقل تعیین و اعلام می‌کند.

وی تصریح‌کرد: بر اساس این نرخ گذاری، قیمت هر کارتن تخم مرغ صادراتی ایران به مقصد عراق در بازه زمانی روز یکشنبه (۱۴ مرداماه) تا ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ در اوزان بالاتر از ۲۴.۵ کیلوگرم (شانه ۱۲ تایی)، کیلویی ۵۴ هزار تومان و برای وزن های کمتر از ۲۴.۵ کیلوگرم کیلویی ۵۶ هزار تومان تعیین شده است.

به گفته رئیس اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار میهن، طبق نرخنامه این اتحادیه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ به افغانستان بر اساس نوع بسته بندی و هزینه حمل و نقل ۶۰ هزار تومان تحویل داده می شود.

کاشانی افزود: اتحادیه مذکور وظیفه تولید، تامین و تنظیم بازار تخم مرغ داخلی و صادرات این محصول را بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۵ هزار تن محصول تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شده است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار