تولید ۱۰۷ هزارتن تخم مرغ در تیرماه-راهبرد معاصر

تولید ۱۰۷ هزارتن تخم مرغ در تیرماه

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: براساس آمار در تیرماه ۱۰۷ هزارتن تخم مرغ تولید شد که پیش‌بینی می‌شود تولید مردادماه نیز همین رقم باشد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۲۰۸۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمیدرضا کاشانی گفت: بنابر آمار طی روز‌های اخیر ۱۸۰۰ تن تخم مرغ مازاد مرغداران با نرخ حاشیه بازار از مرغداران خریداری شده و همواره این روند تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

به گفته او، در مردادماه به دلیل گرمای هوا، میزان مصرف کمتر است که براین اساس مرغداران شرایط سخت‌تری دارند. اما با گذر از نیمه دوم مرداد، تولیدکنندگان از زیان خارج می‌شوند.

کاشانی ادامه داد: براساس آمار در تیرماه سال جاری ۱۰۷ هزارتن تخم مرغ تولید شد که پیش‌بینی می‌شود تولید مرداد نیز در همین حد باشد، اما از شهریور تولید افزایش خواهد یافت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون ۵۳ هزارتن تخم مرغ با ارزش ۵۳ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شده است.

او ادامه داد: بعد از گذشت ۲ سال به رغم پیگیری‌های مکرر و نامه نگاری‌های متعدد، قیمت تخم مرغ تغییری نداشته است؛ به طوریکه در شرایط کنونی قیمت هر کیلو تخم مرغ با نرخ واقعی ۲۰ هزارتومان اختلاف دارد.

کاشانی با بیان اینکه تولید تخم مرغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ تا ۵ درصد رشد داشته است، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال روند رشد تولید ادامه یابد؛ به طوریکه با افزایش ۱۰۰ هزارتُنی به یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده