افزایش ۷ درصدی تولید تخم مرغ-راهبرد معاصر

افزایش ۷ درصدی تولید تخم مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار در ۳ ماهه امسال تولید تخم مرغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ تا ۷ درصد رشد داشته است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۹۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد مرادی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ تا ۳۷ هزارتومان است که کماکان کمتر از نرخ مصوب و منطقی عرضه می شود.

به گفته او، علی رغم افزایش هزینه های تولید، قیمت تخم مرغ در ۲ سال گذشته اصلاح نشده است که از این حیث مرغداران زیان قابل توجهی را متحمل شدند.

مرادی ادامه داد: بنابر آمار در خرداد همانند اردیبهشت ۱۰۵ هزارتن تخم مرغ تولید شد که براین اساس تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ تا ۷ درصد رشد داشته است.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته برآورد می شود که تولید تخم مرغ تا پایان سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ هزارتن و صادرات ۱۰ درصد افزایش یابد.

او با بیان اینکه صادرات تخم مرغ بر مبنای تنظیم بازار داخل انجام می شود، گفت: صادرات تخم مرغ به وضعیت بازار داخل و بازارهای هدف بستگی دارد که بدلیل کاهش مصرف در فصل گرما در کنار خرید حمایتی و صادرات، برخی اقدامات فنی نظیر تولک بری مرغ ها در فصل گرما را در دستور کار قرار داده ایم که در از شهریور ماه مجدد به چرخه تولید باز می گردد./باشگاه خبرنگاران جوان 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده