تشدید بارش و وزش باد شدید در نواحی جنوبی کشور تا ۵ روز آینده-راهبرد معاصر

تشدید بارش و وزش باد شدید در نواحی جنوبی کشور تا ۵ روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: تشدید بارش‌ها و وزش باد شدید در نواحی جنوب کشور تا ۵ روز آینده پیش‌بینی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 04
کد خبر: ۲۵۳۲۸۰


صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشوربا بیان اینکه در پنج روز آینده  در نواحی جنوب و جنوب شرق کشور شاهد افزایش و تشدید دمای هوا خواهیم بود گفت: در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، مناطقی از هرمزگان، جنوب فارس و کرمان در برخی ساعت‌های بعدازظهر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شدت بارش‌ها در این استان‌ها طی روزهای دوشنبه و سه شنبه مربوط به نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان است. همچنین مناطق هم‌جوار با خلیج فارس، دریای عمان و شرق تنگه هرمز در این مدت رگبار و رعدوبرق دارند.

او  ادامه داد: در پنج روز آینده وزش باد شدید در شرق، شمال شرق، جنوب شرق و مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز وزش باد شدید، کاهش کیفیت هوا و گردوخاک شدید دارند.

وی  توضیح داد: تا روز چهارشنبه در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. از امروز تا سه‌شنبه آب‌های خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.

به گفته وی، آسمان تهران صاف تا کمی ابری است و در بعدازظهر افزایش باد دارد. در گرم‌ترین ساعت بیشینه دما به ۳۹ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دمای پایتخت ۲۵ درجه سانتیگراد ثبت شده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده