وقوع انفجارهای مهیب در کی‌یف-راهبرد معاصر

وقوع انفجارهای مهیب در کی‌یف

روزنامه اوکراینی «Strana» شنبه شب از شنیده شدن صدای چندین رشته انفجار و فعال شدن آژیر خطر در کی‌یف و استان پولتاوا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 11
کد خبر: ۲۵۴۰۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، پایگاه خبری روسیا الیوم شنبه شب گزارش داد وقوع چندین رشته انفجار قوی در کی‌یف، پایتخت اوکراین و استان پولتاوا باعث به صدا درآمدن آژیرهای خطر شد.

 

از سوی دیگر، پایگاه خبری صدی البلد بامداد یکشنبه به نقل از فرانس پرس گزارش داد که پس از آنکه نیروی هوایی ارتش اوکراین هشدارهایی مبنی بر حمله موشکی ارتش روسیه کی‌یف خبر داد، صدای چندین انفجار پایتخت این کشور را به لرزه در آورد.

 

نیروی هوایی ارتش اوکراین در کانال تلگرامی خود در واکنش به هدف قرار گرفتن پایتخت و مناطق شرقی اوکراین از سوی ارتش روسیه اعلام کرد که آژیر هشدار در کی‌یف و حومه آن و مناطق شرق این کشور در پی حمله موشکی ارتش روسیه به صدا در آمده است.

 

از سوی دیگر، فرماندهی نظامی ارتش اوکراین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد پدافندهای ضد هوایی ارتش در وضعیت آماده باش قرار گرفته‌اند.

 

همچنین، نیروی هوایی ارتش اوکراین اعلام کرد که پهپادهای ارتش روسیه به ۵ نقطه از کشور حمله کرده‌اند.

 

گفتنی است که حملات تلافی جویانه ارتش روسیه پس از آن صورت گرفت که ارتش اوکراین در یک حمله بی سابقه استان مرزی کورسک روسیه در غرب این کشور را هدف قرار داد که طی آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این حمله را «حمله تحریک آمیز بزرگ» از سوی اوکراین خطاب کرد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار