روسیه: کی‌یف برای حمله تروریستی به کورسک مجازات خواهد شد-راهبرد معاصر

روسیه: کی‌یف برای حمله تروریستی به کورسک مجازات خواهد شد

معاون شورای امنیت روسیه تهدید کرد اوکراین به دلیل «حمله تروریستی» به کورسک، مجازات خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 13
کد خبر: ۲۵۴۳۵۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، روز سه‌شنبه با بیان اینکه، حمله اوکراین به منطقه کورسک در غرب روسیه، «حمله‌ای تروریستی» است، گفت «کی‌یف برای حمله خود به منطقه کورسک، سزاوار مجازات است و مجازات خواهد شد».

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مدودف در نشستی با موضوع «ماموریت بشردوستانه حزب روسیه متحد در منطقه کورسک» گفت: «اوکراین یک حمله تروریستی به خاک ما انجام داده است. همه ارزیابی‌های لازم در روز‌های گذشته و دیروز توسط رئیس‌جمهور (ولادیمیر پوتین)، انجام شده و قطعا آنها بابت اقدامات خود مجازات خواهند شد».

ارتش اوکراین هفته گذشته، حمله غیرمنتظره‌ای را به منطقه کورسک روسیه انجام داد و مناطق را تحت کنترل گرفت. طبق گزارش رسانه‌ها، ارتش روسیه ممکن است حمله تلافی‌جویانه بزرگی را علیه اوکراین ترتیب دهد.

روز گذشته پوتین جلسه‌ای را برای بررسی وضعیت مناطق هم‌مرز با اوکراین برگزار کرد و خواستار حل سریع مسائل در منطقه کورسک شد. رئیس‌جمهور روسیه گفت مسئله کلیدی این است که «وزارت دفاع باید دشمن را از منطقه بیرون کند».

پوتین با اشاره به عملیات اوکراینی‌ها در خاک روسیه که تلفات سنگینی بر دوش کی‌یف گذاشته است، گفت: «وضعیت در منطقه کورسک نشان می‌دهد که رژیم کی‌یف پیشنهاد‌های صلح مسکو و میانجی‌ها را رد می‌کند. ظاهرا دشمن با کمک اربابان غربی خود، در خدمت منافع آنهاست».

سرپرست فرمانداری کورسک، اما وضعیت منطقه را دشوار خواند و گفت «۲۸ شهرک تحت کنترل دشمن است و مقامات از سرنوشت حدود ۲۰۰۰ نفر در این شهرک‌ها اطلاعی ندارند».

به گفته اوکراینی‌ها، هدف آنها از این حمله، «گرفتن برخی از اراضی روسیه برای تبادل با اراضی تحت تصرف اوکراین» در طول مذاکرات آتش‌بس است. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده