گفت‌وگوی باقری با معاون دفتر سیاسی حماس-راهبرد معاصر

گفت‌وگوی باقری با معاون دفتر سیاسی حماس

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در تماس با معاون دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن محکوم کردن جنایت ترور هنیه و جنایت بمباران مدرسه آوارگان غزه، گفت که جمهوری اسلامی ایران به طور جد در تلاش برای محکومیت جنایت تازه صهیونیست‌ها در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 11
کد خبر: ۲۵۴۰۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان بامداد یکشنبه در تماس تلفنی  با «خلیل الحیه»، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس  در خصوص اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس  در تهران و  حمله جنایتکارانه روز شنبه به آوارگان فلسطینی در مدرسه تابعین در غزه گفتگو کرد.

 

باقری ضمن  تسلیت مجدد شهادت آقای هنیه و تبریک انتخاب آقای یحیی السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش گفت: انتخاب مجاهد خستگی ناپذیر  یحیی السنوار که در عرصه میدانی مبارزه با صهیونیست‌ها را هدایت می‌کند، مایه مباهات است.

 

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره  به رایزنی‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران پیرامون جنایت جدید صهیونیست‌ها در حمله به مدرسه تابعین در غزه گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور جد در تلاش برای محکومیت جنایت تازه صهیونیست‌ها در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی است.

 

 معاون دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با اشاره جنایت تازه رژیم صهیونیستی در شهادت زنان و کودکان بی گناه در غزه، خواستار محکومیت جهانی این اقدام تروریستی در مجامع بین‌المللی شد و بر تداوم رایزنی‌ها با تهران در این خصوص تاکید کرد.

 

رژیم اسرائیل بامداد دیروز شنبه هنگام برگزاری نماز صبح، مدرسه‌ای در محله الدُرج غزه را که محل اسکان آوارگان و غیرنظامیان بود، هدف حمله هوایی خود قرار داد که بر اثر آن، بیش از 100 نفر شهید و تعداد زیادی نیز زخمی شده‌اند.

 

تاکنون ایران، سوریه، ترکیه، قطر، امارات، لبنان، عراق، اردن، کویت، مصر و عربستان سعودی و تعدادی نهاد بین‌المللی و منطقه‌ای کشتار 120 غیرنظامی در مدرسه آوارگان و غیرنظامیان در محله الدرج غزه را محکوم کرده و خواهان پایان این جنایت‌ها شده‌اند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده