رایزنی تلفنی بلینکن با مقامات ترکیه و عراق درباره غزه و منطقه-راهبرد معاصر

رایزنی تلفنی بلینکن با مقامات ترکیه و عراق درباره غزه و منطقه

وبگاه آمریکایی آکسیوس خبر داد: در آستانه سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به منطقه غرب آسیا، آنتونی بلینکن با مقامات کشورهای ترکیه و عراق درباره تحولات غزه و منطقه به گفت‌وگوی تلفنی پرداخت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 13
کد خبر: ۲۵۴۲۶۹

به گزارش راهبرد معاصر، پیش از سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به منطقه غرب آسیا، آنتونی بلینکن با مقامات کشورهای ترکیه و عراق درباره تحولات غزه و منطقه به گفت‌وگوی تلفنی پرداخت.

 

شبکه خبری الجزیره به نقل از وبگاه خبری آمریکایی آکسیوس گزارش داد که پیش از مسجل شدن قطعی سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه، بلینکن درباره آخرین تحولات در منطقه غرب آسیا و مذاکرات آتش بس میان «اسرائیل» و حماس با همتای ترکی خود و نخست وزیر عراق به رایزنی تلفنی پرداخت.

 

به گزارش الجزیره، بلینکن در گفت‌وگوی تلفنی با هاکان فدان، وزیر خارجه ترکیه درباره اهمیت بازگشت حماس به میز مذاکرات در نیمه ماه جاری میلادی تاکید کرد.

 

وی بامداد سه شنبه در تماس تلفنی خود به همتای ترکیه‌ای خود بر ضرورت تکمیل توافقنامه آتش بس فوری و دائم در غزه و ادامه مذاکرات برای مبادله اسرا خاطرنشان کرد.

 

از سوی دیگر و در ادامه تلاش‌های به اصطلاح دیپلماتیک واشنگتن در منطقه، بلینکن در تماس تلفنی با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بر ضرورت ثبات و در منطقه و جلوگیری از خطر تشدید تنش‌ها تاکید کرد.

 

در تماس تلفنی بلینکن با السودانی، وی با چشم پوشی از مطالبه قانونی عراق در خروج نظامیان این کشور از خاک عراق مدعی شد که عراق مسئول تأمین حمایت از جان مستشاران نظامی ائتلاف بین المللی مستقر در عراق به رهبری آمریکا در سایه تشدید حملات جاری است.

 

انتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده، فردا احتمالاً به منطقه‌ی غرب آسیا سفر خواهد داشت و احتمالاً در قطر، مصر، و اسرائیل توقف خواهد کرد/ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده