ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

پرخطرترین ساعات تصادف در تهران

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ساعات ۲۰ تا ۲۴ پرخطر ترین ساعات تصادفات در تهران است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 13
کد خبر: ۲۵۴۳۱۰

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بر اساس آمار کسب شده در ۴ ماه نخست سال جاری در تهران در حوادث رویداد داده ۴۰ در صد از عابرین پیاده در تصادفات نقش داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد کاهش را شاهد بودیم که آمار چشمگیری بوده است.

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به کاهش متوفیان عابرین پیاده در ۴ ماه نخست سال جاری گفت: عابرین نسبت به سال گذشته درک بهتری از خطر داشته‌اند و آگاه‌تر نسبت به پارسال در خیابان‌ها قدم می‌گذارند.

 

سرهنگ شریفی با بیان اینکه بر اساس آمار در این مدت ۴۴ در صد متوفیان تصادفات پایتخت را راکبان موتور و ۴۰ درصد را عابرین پیاده تشکیل داده‌اند اظهار داشت: علت اصلی این تصادفات در شهر تهران، عدم توجه به جلو بوده است.

 

وی افزود: اکثر این تصادفات در بزرگراه یادگار امام (ره) و آزادگان روی داده و بیشترین زمان وقوع بین ساعت ۲۰ الی ۲۴ بوده است.

 

سرهنگ شریفی همچنین به ماده ۲۱۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی که مربوط به تردد عابران پیاده در معابر شهری و بزرگراه‌ها می‌باشد اشاره داشت.

 

وی گفت: شهروندان در محل‌هایی که پیاده رو وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند؛ همچنین در محل‌هایی که پیاده رو وجود ندارد یا در صورت وجود به دلایلی غیرقابل تردد باشد، باید از منتهی الیه سمت چپ سواره رو و عکس جهت حرکت وسایل نقلیه عبور کنند.

 

وی افزود: افراد برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز عبور کنند؛ همچنین از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کنند و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.

 

سرهنگ شریفی با بیان اینکه افراد از حصار آزادراه‌ها نگذرند و در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها از لابه لای درختان و گل بوته‌های حاشیه و میانه راه عبور نکنند؛ گفت: در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت کنند و هنگامی که چراغ عابر قرمز بود، عبور نکنند؛ همچنین از موانع و خط کشی خطوط ویژه، سواره رو خیابان‌ها و میدان‌ها عبور نکنند.

 

وی با اعلام این مطلب که افراد در سواره رو خیابان برای سوار شدن به وسیله نقلیه و همچنین صحبت کردن با راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه، یا خرید و فروش توقف نکنند ادامه داد: در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، خارج از گذرگاه‌های تعیین شده عبور نکنند.

 

سرهنگ شریفی خاطر نشان کرد: سن بیشتر متوفیان نیز بین ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است؛ همچنین ۸ درصد از این گروه را ۱۸ تا ۲۶ سال، ۱۵ در صد را ۲۶ تا ۳۶ و ۴۶ تا ۵۶ سال، ۱۴ در صد را ۳۶ تا ۴۶ سال، و ۴۰ درصد را ۳۳ تا ۵۶ سال تشکیل داده‌اند./ مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار