شهرداری تهران: معتادان متجاهر پاکبان می‌شوند-راهبرد معاصر

شهرداری تهران: معتادان متجاهر پاکبان می‌شوند

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از پاکبان شدن معتادان متجاهر خبر داد و گفت: بنا است که سازمان پسماند ناحیه‌ای را به سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تحویل دهد. به احتمال بسیار قوی تا پایان شهریور ۱۲۰ مددجو که ترخیص شدند، جذب خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 14
کد خبر: ۲۵۴۴۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ ساماندهی معتادان متجاهر از جمله اقداماتی است که در دوره ششم به اولویت پیگیری می‌شود. به گفته سید محمد نقیب اکنون بیش از ۷ هزار ظرفیت پذیرش در ۱۰ مرکز یاور شهر ایجاد شده است. او در ادامه تاکید کرد: ««طرح ساماندهی معتادان متجاهر همچنان ادامه دارد و شهروندان از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ می‌تواند حضور معتادان متجاهر در محلات را گزارش و در اجرای بهتر این طرح مشارکت کنند.» به گفته او معتادین متجاهر پس از جمع‌آوری به مرکز غربال اعزام می‌شوند که مشخص شود قطعا معتاد هستند. پس از مشخص شدن اعتیاد فرد، آنها به مراکز یاورشهر منتقل می‌شوند و ۶ ماه براساس حکم قضایی، مراحل درمان را طی می‌کنند. حین این ۶ ماه هم مهارت افزایی، توانمندسازی و کارآفرینی را سپری خواهند کرد. سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه به موضوع کارآفرینی مددجویان یاورشهر‌ها هم اشاره کرد و گفت: «اکنون در یک مرکز با ظرفیت ۳۰۰ نفر کارآفرینی انجام شده است و این امر ادامه پیدا خواهد کرد. تا پایان شهریور ماه با بهره برداری از ۵ مرکز جامعه پذیری برای معتادان بهبودیافته ظرفیت اشتغال را به حداقل ۱۵۰۰ نفر می‌رسانیم.»

احداث ۳ همراه سرا تا پایان شهریور

احداث همراه سرا با هدف اسکان همراهان بیماران در حوالی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط مدیریت شهری پیگیری می‌شود. سید محمد نقیب با بیان این که ۳ همراه‌سرا در اطراف بیمارستان‌های امام‌خمینی و شریعتی تا پایان سال افتتاح می‌شود، گفت: «در حال حاضر ۷ مرکز همراه سرا با ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر فعال هستند. هزینه این اماکن رایگان است و همراهان بیمار می‌توانند با نامه‌ای که توسط مددکاری بیمارستان به آنها ارائه می‌شود، تا زمانی که بیمار در بیمارستان هست از همراه‌سرا استفاده کنند.» به گفته او با افتتاح این ۳ مرکز سعی می‌کنیم محدودیت زمانی را برداریم و با یک توان ۲ هفته‌ای خدمت همراهان بیمار خواهیم بود.

خدمت رسانی به کودکان کار در ۳۹ مرکز پویا شهر

نقیب در ادامه با اشاره به اینکه در بخش کودکان کار نیز به بهزیستی کمک می‌کنیم، گفت: «اکنون ۳۹ مرکز تحصیل برای کودکان کار و خیابان با عنوان پویا شهر فعال است و امیدوارم تا پاییز بتوانیم یک مرکز دیگر در منطقه ۱۵ افتتاح کنیم.» به گفته این مقام مسئول تا کنون ۷ هزار کودک کار تحت پوشش این مراکز قرار گفته اند و کار‌های خدمات‌رسانی آنها در حال انجام است. ۱۰ درصد کودکان کار اتباع رسمی هستند.

تهیه ۱۵۰۰ جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به مقوله تهیه جهیزبه هم اشاره و عنوان کرد: «سال گذشته ۳۰۰ جهیزیه تهیه شد و امسال موفق شدیم ۱۵۰۰ جهیزیه تهیه کنیم که همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) در اختیار زوج‌های کم برخوردار قرار می‌دهیم.» او در ادامه به برنامه‌های محرم شهر هم اشاره کرد و گفت: «در بخشی از این طرح خیمه یاری برپا شده است و با کمک خیرین آرزوی ۲۶۵ کودک کار برآورده شده و برای ۵۰۵ کودک کار هم پک لوازم التحریر اهدا شده است. در خصوص آزاد سازی زنان زندانی جرایم غیر عمد هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار