دستگیری سارقان مسلح و خطرناک آپارتمان‌ها در ویلای هشتگرد + تصاویر دوربین‌های مداربسته-راهبرد معاصر

دستگیری سارقان مسلح و خطرناک آپارتمان‌ها در ویلای هشتگرد + تصاویر دوربین‌های مداربسته

سارقان مسلح که با ورود به چندین خانه در تهران و استان البرز با تهدید و حبس صاحبخانه‌ها نقشه سرقت‌های‌شان را اجرا می‌کردند توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شدند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 15
کد خبر: ۲۵۴۵۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ اوایل اردیبهشت امسال نخستین شکایت از این باند خشن به پلیس اعلام شد. صاحبخانه در شکایت خود گفت: در خانه نشسته بودیم که ناگهان در خانه باز شد و ۴ مرد که صورت‌های‌شان را با نقاب پوشانده بودند وارد خانه شدند. آنها سلاح و قمه و شمشیر به دست داشتند. مردان نقاب‌دار با تهدید اسلحه ما را در اتاقی حبس کرده و وسایل باارزش را سرقت کردند.

گزارش این سرقت به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد و تیمی از مأموران با ورود به خانه تحقیقات را آغاز کردند. دوربین‌های مداربسته محل سرقت نشان می‌داد که ۳ مرد با لباس‌ها و ماسک و کلاه مشکی و مردی با هودی سفید و کلاهی قرمز و شلوار لی آبی با شکستن در ورودی پارکینگ به وسیله دیلم وارد ساختمان شدند. آنها به طبقه دوم رفته و با کارت عابر بانک در ورودی را باز کرده و نقشه سرقت را اجرا کرده بودند.

سرقت‌های سریالی

در ادامه تحقیقات مشخص شد که پنجمین عضو این باند داخل خودروی‌شان که پلاکش را پوشانده بودند به انتظار همدستانش بود و به محض اجرای نقشه از محل متواری شده بودند.

اما این تنها سرقتی نبود که سارقان نقاب دار رقم زدند. آنها در مدت ۱۲ شب حوالی ساعت ۷ تا ۹ شب نقاب و کلاه‌های‌شان را به سر می‌گذاشتند و با همان لباس‌ها و سلاح‌ها راهی خانه‌هایی می‌شدند که تعداد واحد‌های آن کم بود. متهمان با دیلم در ورودی ساختمان‌ها را شکسته و با کارت بانکی در واحد‌های آپارتمانی را باز می‌کردند و با گذاشتن اسلحه روی سر یکی از اعضای خانواده، دیگر اعضا را مجبور به همکاری می‌کردند.

اعضای این باند بدون ترس از حضور ساکنان خانه سرقت‌ها را انجام داده و فرار می‌کردند. با توجه به اینکه سرقت‌های میلیاردی آنها ادامه داشت، گشت‌های ویژه پلیس برای دستگیری آنها در سطح شهر مستقر شد.
سارقان نقاب دار که متوجه شده بودند پلیس در چند قدمی آنها قرار دارد، محل سرقت های‌شان را که غرب تهران بود تغییر داده و این بار به سراغ خانه‌هایی در شرق پایتخت می‌رفتند. اما پرونده سرقت‌های سارقان مسلح به تهران ختم نمی‌شد و گزارش سرقت‌های سریالی به همان شیوه و شگرد در استان البرز نیز به دست پلیس رسید.

اعضای باند سرقت مسلحانه که باعث ایجاد ارعاب و ناامنی شده بودند، مدام خودروهای‌شان را تغییر داده و از پلاک‌های سرقتی یا مخدوش برای اجرای نقشه های‌شان استفاده می‌کردند. بدین ترتیب حتی بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت نیز به پلیس کمک نمی‌کرد چراکه آنها هم چهره‌های خودشان را به صورت کامل پوشانده بودند و هم پلاک خودروهای‌شان مدام تغییر می‌کرد.

با اینکه متهمان در صحنه‌های سرقت هیچ ردی از خود به جا نگذاشته و هیچ وسیله الکترونیکی به همراه نمی‌بردند تا سرنخی از آنها بدست نیاید در نهایت مخفیگاه ۵ عضو باند وحشت در شهرستان هشتگرد در ویلای اجاره‌ای شناسایی شد.

با شناسایی مخفیگاه متهمان، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بلافاصله راهی محل شده و ویلا را تحت محاصره قرار دادند. در نهایت پس از ساعت‌ها کمین و اطمینان از حضور هر ۵ عضو این باند در ویلا، کارآگاهان در عملیاتی ویژه اعضای باند خشن را دستگیر کردند.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که متهمان تصمیم داشتند مخفیانه از کشور خارج شده و به ترکیه بروند. اعضای این باند تاکنون ده‌ها سرقت در تهران و استان البرز داشته و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی و دستگیری افرادی که به آنها در این سرقت‌ها کمک کرده‌اند، ادامه دارد.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری این گروه از سارقین مسلح خشن، عنوان داشت: در حال حاضر تحقیقات پلیسی از متهمان در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. / ایران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار