وضعیت قیمت لوازم خانه و آشپزخانه در بازار چگونه است؟-راهبرد معاصر

وضعیت قیمت لوازم خانه و آشپزخانه در بازار چگونه است؟

در ماه‌های اخیر، بازار لوازم خانه و آشپزخانه در کشور با نوسانات قیمتی بسیاری همراه بوده است که بررسی و شناسایی دلایل آن برای مصرف کنندگان و فعالان اقتصادی حائز اهمیت است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 17
کد خبر: ۲۵۴۶۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ در ماه‌های اخیر، بازار لوازم خانه و آشپزخانه در کشور با نوسانات قیمتی بسیاری همراه بوده است که بررسی و شناسایی دلایل آن برای مصرف کنندگان و فعالان اقتصادی حائز اهمیت است. در ادامه در کنار شما هستیم تا مهمترین دلایل نوسانات قیمت بازار لوازم خانه و اشپزخانه را بررسی کنیم.

تورم و ایجاد نوسانات قیمت

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که نوسان قیمت در بازار لوازم خانه و آشپزخانه شکل گرفته، وجود تورم در کشور است. نرخ تورم در کشور در سال‌ها اخیر به صورت افزایشی بوده است که این مورد باعث افزایش قیمت در تمام صنف‌ها شده است. بنابراین با بالا رفتن نرخ تورم در بازار خانه و اشپزخانه، میزان تقاضا برای خرید کالاهای مختلف کاهش یافته و بازار به حالت رکورد رفته است.

نوسانات ارز

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت در بازار لوازم خانه و اشپزخانه، نوسانات نرخ ارز است. این نوسانات به خصوص در برندهای خارجی و وارداتی نظیر نینجا تاثیر مستقیمی داشته و همچنین با افزایش قیمت مواد اولیه برندهای داخلی نیز دچار افزایش و نوسان قیمت شده‌اند.

تاثیر منفی تحریم

یکی دیگر از مشکلاتی که امروزه کشور ما با آن روبرو شده است وجود تحریم‌های گوناگون در تمام بازارهاست. تحریم‌های فعلی باعث شده تا بسیاری از برندهای شناخته شده، ارائه کالا به ایران را قطع یا بسیار دشوار کنند. همین امر موجب قاچاق کالا بدون گارانتی به کشور و در نتیجه افزایش چشمگیر قیمت در برندهای خاص و شناخته شده، شود.

اکنون که با دلایل اصلی نوسان قیمت در بازار لوازم خانه و آشپزخانه آشنا شده‌اید، در ادامه به تحلیل قیمت چند کالای پرفروش خواهیم پرداخت.

تحلیل قیمت سرخ کن

برای بررسی و تحلیل قیمت انواع سرخ کن بدون روغن از وبسایت لوازم خانگی ردکارت به آدرس redcart.ir استفاده شده است و تمامی قیمت‌ها از این فروشگاه آنلاین لوازم خانگی استعلام شده است. سرخ کن یکی از لوازم شناخته شده و پرفروش در بازار لوازم خانگی است که برندهای بسیاری اقدام به تولید و فروش آن کرده‌اند.  همچنین در داخل بازار ایران برندهای شناخته شده‌ای مانند بوش، نینجا، فیلیپس، باریتون و ... وجود دارند که با وجود تحریم‌ها و نوسانات ارزی همچنان قیمت و خدمات پس از فروش قابل قبولی را ارائه می‌دهند. بازه قیمت در سرخ کن را می‌توان عددی بین 5/500/000 تا 23/000/000 میلیون تومان بیان کرد که البته این محدوده با توجه به شرایط فعلی کشور تعیین شده است. همچنین قیمت‌های اعلام شده بنا به مدل و مارک انتخابی شده متغیر خواهد بود.

تحلیل قیمت اسپرسوساز

اسپرسوساز

برای استعلام قیمت انواع اسپرسوساز از وبسایت بندریا به آدرس bandarya.com استفاده شده است. اسپرسوساز خانگی یکی دیگر از لوازم آشپزخانه است که در چند سال اخیر از فروش و محبوبیت قابل قبولی بهره‌مند شده است. از جمله برندهای حرفه‌ای و باکیفیت اسپروساز در ایران می‌توان به باریتون، دلونگی، بوش و نوا اشاره کرد که سهم بالایی از فروش را به خود اختصاص داده‌اند. محدوده قیمت در اسپرسوسازهای خانگی بین 5/800/000 تا 16/000/000 است که این محدوده برای خرید یک دستگاه خانگی حرفه‌ای، مناسب است.

تحلیل قیمت خردکن

خردکن برقی

خردکن یکی از لوازم آشپزخانه پرکاربرد است که در سال‌های اخیر توانسته سهم بالایی از فروش را به خود اختصاص دهد. همچنین برندهای بسیاری از جمله باریتون، کوخ، سیلورکرست و فیلیپس اقدام به تولید آن کرده‌‌اند. قیمت این محصول با توجه به تورم و نوسانات ارزی در حال حاضر بین 2/500/000 تا 5/000/000 است.

حال با توجه به روی کار آمدن دولت چهاردهم و با توجه به برنامه‌های مختلفی که این دولت دارد، باید دید که آیا قیمت لوازم خانه و آشپزخانه چه تغییراتی می‌کند و آیا روند کاهشی به خود میگیرد یا خیر. شما هم نظر خود را نسبت به آینده لوازم خانه و آشپزخانه با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار