بیماری مهلک جان ۲۲ نفر را در یک کشور قاره سیاه گرفت-راهبرد معاصر

بیماری مهلک جان ۲۲ نفر را در یک کشور قاره سیاه گرفت

منابع بهداشتی سودانی از مرگ شماری دیگر از مردم این کشور بر اثر بیماری مهلک خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 18
کد خبر: ۲۵۴۸۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع بهداشتی سودانی از مرگ شماری دیگر از مردم این کشور بر اثر بیماری مهلک خبر دادند.

هیثم ابراهیم وزیر بهداشت سودان از مرگ ۲۲ نفر دیگر بر اثر بیماری وبا در این کشور خبر داد.

وی همچنین گفت: ۳۵۴ نفر دیگر وبا گرفته اند.

هیثم ابراهیم، وزیر بهداشت بهداشت سودان بیان کرد: ما اعلام می‌کنیم اپیدمی وبا در سودان در نتیجه شرایط محیطی و آب ناسالم در برخی از مناطق ثبت شده است.

سودان چندین هفته است که شاهد باران‌های شدید بوده که منجر به آواره شدن هزاران نفر و ظهور بیماری‌ها شده است و موارد اسهال به ویژه در بین کودکان در ایالت کسالا افزایش یافته است، مقامات سودانی از جامعه بین المللی خواستند تا کمک فوری ارائه کند.

وبا یک عفونت اسهالی حاد است که در نتیجه مصرف غذا یا آب آلوده به باکتری ویبریو کلرا ایجاد می‌شود. این بیماری باعث اسهال و کم آبی شدید بدن می‌شود که ممکن است در عرض چند ساعت منجر به مرگ شود.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ (۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲) میان ارتش به فرماندهی البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی بر سر قدرت آغاز شد و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفتگو‌ها تاکنون ثمری نداشته است.

بنا بر آمار‌های سازمان ملل متحد، جنگ میان دو نیروی نظامی بزرگ سودان در سایه ادامه خشونت و گرسنگی به آواره شدن هشت میلیون نفر منجر شده است.

حدود ۲۵ میلیون نفر نزدیک به نیمی از جمعیت سودان بر اثر تداوم جنگ در وضعیتی ناگوار قرار گرفته و به کمک‌های فوری نیاز دارند و ۱۸ میلیون نفر هم در معرض خطر قحطی هستند.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده است، اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار