مراحل تحویل خودرو سایپا 1403؛ گام به گام + جدول زمان بندی-راهبرد معاصر

مراحل تحویل خودرو سایپا 1403؛ گام به گام + جدول زمان بندی

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 19
کد خبر: ۲۵۴۸۸۹

بررسی مراحل تحویل خودرو سایپا

تحویل خودرو یکی از مهم‌ترین مراحل خرید ماشین به شمار می‌رود؛ ازاین‌رو برای داشتن خریدی مطمئن باید مرحله به مرحله تحویل خودرو را با دقت و آگاهی کامل بررسی کنید. از مرحله تکمیل وجه خرید گرفته تا تحویل ماشین از نمایندگی، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در این مقاله مراحل تحویل خودرو سایپا را به‌صورت گام به گام و با جزئیات توضیح خواهیم داد. به شما اطمینان می‌دهیم پس از مطالعه این مقاله کلیه ابهامات شما راجع‌به نحوه تحویل خودرو سایپا برطرف خواهد شد.

تکمیل وجه؛ گام اول از مراحل تحویل خودرو سایپا

پس از آنکه طبق زمان مقرر در اطلاعیه‌های شرکت سایپا در «سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» ثبت‌نام کردید؛ اولویت تحویل خودرو به شما در قرعه کشی طرح‌های فروش ماشین سایپا، مشخص خواهد شد. سپس با نزدیک شدن به زمان اولویت تحویل خودرو (حدود ۳ ماه قبل از موعد)، شرکت سایپا برای‌تان پیامک موعد پرداخت وجه علی‌الحساب خرید ماشین را ارسال می‌کند. پس از دریافت این پیامک باید برای تکمیل فرایند خرید و انتخاب نمایندگی موردنظر، در سایت شرکت سایپا (saipa.iranecar.com) ثبت‌نام کنید و مبلغی را به‌عنوان قیمت علی‌الحساب ماشین موردنظر، بپردازید.

بعد از تکمیل وجه در سایت، بسته به طرح فروش، نوع، مدل و رنگ ماشین، مدت‌زمان تحویل خودرو سایپا متغیر خواهد بود؛ اما به‌طورکلی مراحل ثبت نام تا تحویل خودرو سایپا زمان‌بر و طولانی است. ازاین‌رو اگر قصد تحویل آنی ماشین را دارید، استفاده از طرح‌های فروش محصولات سایپا تحویل فوری ارائه شده توسط نمایندگی سپند خودرو، انتخابی هوشمندانه خواهد بود. این شرکت بیش از ۱۰ سال تجربه موفق در زمینه فروش اقساطی خودرو در سراسر کشور را دارد.

دریافت دعوت‌نامه سایپا و مراجعه به نمایندگی؛ گام دوم تحویل خودرو

وقتی داخل سایت سایپا ثبت‌نام خود را با پرداخت وجه و انتخاب نمایندگی، تکمیل می‌کنید، پیامک دعوت‌نامه سایپا به‌منظور مراجعه به نمایندگی‌های این شرکت برای شما ارسال خواهد شد. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این دعوت‌نامه برای شما ارسال شود بسته به مدل و نوع خودرو و همچنین میزان انطباق ماشین با استانداردهای ۸۵ گانه، متغیر خواهد بود.

دعوت‌نامه سایپا یک سند شامل تعدادی مدارک فهرست شده، می‌شود. پس از دریافت دعوت‌نامه باید آن را به به نمایندگی سایپا (انتخاب شده در مرحله قبل) ببرید. هنگام مراجعه به نمایندگی موردنظر، پرونده‌ای برای خودرو شما تشکیل خواهد شد. همچنین در صورت انتخاب آپشن‌ها یا خدمات اضافه برای خودرو، هزینه اضافی از شما گرفته می‌شود.

بررسی مراحل ثبت نام تا تحویل خودرو سایپا

فاکتور شدن خودرو؛ گام سوم از مراحل تحویل خودرو در سایپا

در این مرحله تحویل خودرو سایپا، بعد از تشکیل پرونده در نمایندگی، باید وضعیت ماشین شما در پنل کاربری سایت، به فاکتور شدن تغییر پیدا کند؛ در این صورت، خودرو بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد، نصب پلاک خواهد شد. البته باتوجه‌به تجربه خریداران، این مدت زمان به حدود ۷ تا ۱۰ روز کاری نیز رسیده است.

تحویل ماشین در نمایندگی؛ گام آخر از مراحل ثبت نام تا تحویل خودرو سایپا

در آخرین گام از مراحل تحویل خودرو سایپا بعد از تخصیص، عبارت «تحویل خودرو» در بخش وضعیت ماشین داخل پروفایل کاربری نمایش داده می‌شود؛ خودرو شما به نمایندگی موردنظر تحویل داده شده است و باید برای تحویل ماشین به آن‌جا مراجعه کنید. نحوه تحویل خودرو سایپا به این شکل است که باید مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید و به مسئول نمایندگی تحویل دهید. نمایندگی، هنگام تحویل خودرو مدارکی نظیر فاکتور رسمی خرید، بیمه‌نامه شخص ثالث، دفترچه راهنمای ماشین، برگ سبز و سند ماشین را به شما می‌دهد. همچنین بعدا کارت خودرو به آدرس محل سکونت شما ارسال خواهد شد.

پیش از خروج از نمایندگی باید از سالم بودن خودرو و صحت اطلاعات مدارک ماشین، اطمینان حاصل کنید. ازاین‌رو بهتر است پیش از تحویل ماشین، خودرو کارشناسی شود تا از سالم بودن موارد زیر مطمئن شوید:

  • سالم بودن موتور ماشین، اجزا مختلف و لوازم یدکی آن
  • سلامت کامل بدنه، نمای بیرونی و رنگ خودرو
  • سالم بودن سیستم برقی شامل چراغ‌ها، برف پاک کن‌ها، سیستم صوتی و شیشه‌های برقی
  • رگلاژ بودن درب‌های ماشین
  • وجود آپشن‌های قید شده در سند
  • سلامت لاستیک‌ها
  • روشن شدن خودرو و سالم بودن اجزا مختلف ماشین از جمله پدال، دنده، کمربند، ترمز و قفل مرکزی
  • مشاهده برچسب تأیید کیفیت و تست فنی

علاوه‌بر موارد ذکر شده در بالا، چند دقیقه با ماشین رانندگی کنید تا از سلامت کامل آن اطمینان داشته باشید. به‌طورکلی بررسی جامع خودرو قبل از تحویل، از هر لحاظ خیال شما را آسوده خواهد کرد؛ زیرا پس از اینکه ماشین را تحویل بگیرید، نمایندگی در برابر مشکلات و خسارات وارد شده به ماشین هیچ‌گونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.

مراحل تحویل خودرو سایپا بعد از تخصیص

بررسی زمان‌بندی‌های اعلام شده برای تحویل خودرو سایپا در سال ۱۴۰۳

با اعلام شرکت سایپا در اطلاعیه‌های خود، زمان تحویل خودروهای ثبت‌نامی این شرکت در طرح‌های فروش مختلف، مشخص می‌شود. در جدول زیر به بررسی زمان‌‌بندی‌های تحویل اعلام شده برای انواع خودروهای سایپا در طرح‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ پرداخته‌ایم:

نوع خودرو

قیمت خودرو

زمان تحویل

شاهین پلاس اتوماتیک جدید

قیمت خودرو در زمان تحویل (مندرج در قرارداد مشتریان)

هفته چهارم بهمن و اسفند ۱۴۰۳

کوییک GXR-L با ترمز ESC

آذر الی اسفند ۱۴۰۳

ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه

بهمن و اسفند ۱۴۰۳

کوییک GX-L با ترمز ESC

دی الی اسفند ۱۴۰۳

اطلس G

دی الی اسفند ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که عواملی مانند اولویت ثبت‌نامی در موعد تحویل خودروها تاثیرگذار خواهد بود؛ ازاین‌رو ممکن است یک خودرو خاص، بسته به اولویت‌های ثبت‌نامی در بازه‌زمانی‌های مختلف تحویل داده شود.

برای اطلاع از مراحل تحویل خودرو سایپا به سایت این شرکت مراجعه کنید

با آگاهی از هر مرحله تحویل خودرو سایپا و پیگیری دقیق آن، از زمان تحویل ماشین خود مطمئن خواهید شد. قبل از تحویل خودرو، ابتدا باید هزینه ماشین را پرداخت کنید؛ سپس بسته به طرح فروش، نوع، مدل و رنگ ماشین، زمان فاکتور شدن، نصب پلاک و تحویل خودرو از ۳ تا ۶ ماه متغیر خواهد بود. در نهایت می‌توانید طبق زمان مقرر، به همراه مدارک شناسایی خود به نمایندگی سایپا مراجعه کرده و خودرو را تحویل بگیرید.

برای اطلاع از مراحل تحویل خودرو سایپا، به اطلاعات داخل پنل کاربری خود در وب‌سایت این مجموعه، توجه داشته باشید. اگر قصد تحویل آنی ماشین خریداری شده خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از طرح‌های فروش اقساطی شرکت سپند خودرو استفاده کنید. این شرکت با دریافت کمترین پیش پرداخت و اقساط بلندمدت منعطف، خودرو مورد‌نظر شما را به‌صورت فوری تحویل شما خواهد داد.

کلمات کلیدی: سایپا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار