حسین خانی بیک بازیگر نامی سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت-راهبرد معاصر

حسین خانی بیک بازیگر نامی سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت

حسین خان بیک بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از دنیا رفت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 20
کد خبر: ۲۵۵۰۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ انجمن بازیگران خانه سینما این خبر را تایید کرد.

این بازیگر به دلیل بیماری آلزایمر در سال‌های اخیر خانه نشین شده بود.

او زاده ۱۸ مردادماه سال ۱۳۲۰بود و چند روز پس از تولدش در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

حسین خانی‌بیک بازیگر سریال‌های «مختارنامه و «شب دهم»، «روزگار جوانی» چند سالی بود پس از ابتلا به کرونا مبتلا به بیماری آلزایمز شده و به تدریج قدرت تکلم و شناخت دیگران را از دست داده بود.

به دلیل علاقه شدیدی که به تئاتر داشت او را آچار فرانسه اداره تئاتر هم می‌دانستند. در میان آثار او فیلم‌های سینمایی «غریبانه»، «دیپلمات» و فارغ از مختارنامه و چند نوستالژی دیگر، سریال‌های تلویزیونی همچون «پلیس جوان»، «همه فرزندان من»، «روشنتر از خاموشی» و چند مجموعه دیگر نیز به چشم می‌خورد.

چندی قبل کوروش سلیمانی پس از ملاقات با حسین خانی‌بیک ضمن اعلام ابتلای این بازیگر پیشکسوت به بیماری آلزایمر نوشته بود: "امروز افتخار یافتیم که مهمان منزل پرمهرِ استاد حسین خانی بیک باشیم و به نمایندگی از انجمن صنفی بازیگران سینما، بنده همراه با عزیزان خانم فریبا کوثری، پژمان بازغی و کامبیز دیرباز به عیادت ایشان برویم. سودابه خانم همسر بزرگوار و دختران با محبت ایشان با مهربانی بسیار پذیرای ما شدند و بعد از اینکه جویای احوال شدیم، از روند شکل‌گیری بیماری ایشان گفتند که از بعد از سریال «مختارنامه» و از سال ۹۲ آغاز شد.

سودابه خانم می‌گفتند نمی‌دانم چرا حسین که زندگی سالمی داشته، اهل کوه و ورزش بوده و کتاب و شعر شاعران بسیاری را از بر بوده و پیوسته غزل و تصنیف برای جمع می‌خوانده، باید چنین درگیر این بیماری شود.»

هنوز زمان و مکان خاکسپاری این هنرمند مشخص نشده است./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده