راه‌اندازی بخش دیالیز در کربلا برای اولین بار-راهبرد معاصر

راه‌اندازی بخش دیالیز در کربلا برای اولین بار

موکب درمانی امام حسن مجتبی (ع) در کربلا برای اولین بار بخش دیالیز را در ایام اربعین راه‌اندازی کرده است. این خدمات با استقبال گرم زائران مواجه شده و گروه درمانی همچنین آمادگی خود را برای کمک به مردم غزه اعلام کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 21
کد خبر: ۲۵۵۱۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ در کوچه پس‌کوچه‌های منتهی به حرم حضرت اباعبدالله (ع) یک موکب درمانی به نام امام حسن مجتبی (ع) واقع شده که از امکانات قابل توجهی برخوردار است.

یکی از این امکانات، راه‌اندازی بخش دیالیز است که برای اولین بار در کربلای معلی و در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی اتفاق افتاده است.

در گفتگو با حسین حسین‌نیا، مسئول این درمانگاه و موکب درمانی، او درباره کادر تخصصی، بخش دیالیز و آمادگی برای اعزام به غزه توضیحاتی ارائه داد.

حسین‌نیا گفت: «ما ۱۰ سالی است که با عنایت امام حسین (ع) و با کادر تخصصی و فوق‌تخصصی‌مان، ایام پیاده‌روی اربعین حسینی به کربلای معلی می‌آییم و خوشبختانه تا حالا بازدهی خوبی داشته‌ایم.»

او با حالت بغض درباره این ۱۰ سال خادمی افزود: «من فقط می‌توانم بگویم حضرت اباعبدالله (ع) ما را قبول کردند. ان‌شاءالله قسمت همه جاماندگان شود که بیایند و لذت ببرند. واقعاً ما برای خدمت در ایام اربعین، لحظه‌شماری می‌کنیم. یک سال منتظر می‌مانیم تا اربعین شود و به کربلا بیاییم و خدمت کنیم. این عشق خدمت به زائران اربعین را با چیزی عوض نمی‌کنیم. حتی هزینه هم می‌دهیم که اینجا باشیم و این توفیق خدمت از ما سلب نشود.»

حسین‌نیا همچنین از اعلام آمادگی به غزه برای کمک درمانی و بهداشتی خبر داد و افزود: «گروه موکب درمانی امام حسن مجتبی (ع) آمادگی کامل دارد. با شروع این جنایات در غزه، تیم درمانی ما آمادگی‌اش را اعلام کرد. چون اعتقاد داریم شرایط غزه همان شرایط کربلاست. اگر امام حسین (ع) بودند، اولویت‌شان حتماً کمک به مردم غزه بود.»

او در خصوص راه‌اندازی بخش دیالیز برای اولین بار در جریان پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: «ما اینجا بخش‌های مختلفی داریم از بخش داخلی و اورژانس گرفته تا داروخانه و بقیه موارد؛ اما امسال با عنایت و لطف الهی و نگاه ویژه‌ای که امام حسین (ع) داشتند، این توفیق نصیب ما شد که دستگاه‌های دیالیز را از ایران به کربلا بیاوریم و برای اولین بار روز گذشته چند نفر را دیالیز کردیم. با استقبال خوبی مواجه شده و صف شلوغی دارد و خوشحالیم که این امکان نیز برای زائرین فراهم شده است.»

او همچنین به این نکته اشاره کرد که تا به امروز با مشکلات خاصی مواجه نشده‌اند و بیشتر مشکلات در بحث عفونی، گرمازدگی و برخی از بیماران ناشی از خستگی و کوفتگی خلاصه شده است. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار