مقام روس: باید دیکتاتوری دلار را کنار گذاشت-راهبرد معاصر

مقام روس: باید دیکتاتوری دلار را کنار گذاشت

سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا تأکید کرد که وقت آن رسیده که برای دست‌یابی به استقلال واقعی اقتصادی، دیکتاتوری دلار را کنار بگذاریم.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 24
کد خبر: ۲۵۵۲۹۹

به گزارش راهبرد معاصر، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه برداشتن«گام های بی پروا» است که بحران را عمیق‌تر می کند و تأکید کرد مسکو به اقدامات واشنگتن و آنچه «تنبیه مردم روسیه» می‌نامند، اهمیتی نمی‌دهد.

 

وی دراین‌باره با انشتار بیانیه‌ای گفت: منفعل‌بودن اقدامات آمریکا برای همه روشن است. گام‌ها و اقدامات بی‌پروای دولت آمریکا منجر به تعمیق بحران می‌شود و نه به آغاز آن. روشن است که وقت آن رسیده که برای دست‌یابی به استقلال واقعی در عرصه اقتصادی باید دستورات و دیکتاتوری دلار را کنار گذاشت.

 

در بیانیه آنتونوف همچنین آمده است که «توجه داشته باشید که چنین اقداماتی (تحریم‌های تازه) در رابطه با تحریم‌های متعدد علیه روسیه انجام شده است و ما در واقع به آنچه این دولت تنبیه مردم روسیه می‌نامد، هیچ اهمیتی نمی‌دهیم؛ ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که شهروندانمان در آرامش باشند و به حملات آمریکا توجهی نداریم.

 

سفیر روسیه  با اشاره به اینکه هدف تحریم‌های آمریکا «نشان دادن ماهیت ضد روسی خود در پس‌زمینه مبارزات انتخاباتی» است، تأکید کرد که «این تحریم‌ها نه تنها به مصرف‌کنندگان داخلی، بلکه به شرکای آمریکا در سایر کشورها نیز آسیب می‌رسانند.»/ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده