معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش منصوب شد-راهبرد معاصر

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش منصوب شد

با صدور حکمی از سوی وزیر نفت، محمدصادق عظیمی‌فر به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، منصوب شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 24
کد خبر: ۲۵۵۳۷۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ با حکم محسن پاکنژاد، محمدصادق عظیمی فر، مدیرعامل هلدینگ انرژی سینا، به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد.

عظیمی فر که دانش آموخته رشته مهندسی نفت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های امیرکبیر و دانشگاه تهران است، پیش از این مدیرعاملی و عضویت در هیئت مدیره هلدینگ انرژی سینا وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را عهده دار بوده است. همچنین دستیار ویژه وزیر نفت در دولت‌های دوزادهم و سیزدهم، ریاست هیئت مدیره گروه پتروپارس، عضویت در هیئت مدیره و مدیربرنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، از دیگر سوابق کاری این مدیر صنعت نفت کشور به شمار می‌رود.

دبیری کمیته تامین سوخت کشور، دبیر کارگروه ویژه پیگیری طرح‌های اولویت‌دار وزارت نفت، دبیر کمیته تحول وزارت نفت، عضویت در هیئت امنای پژوهشگاه مواد و انرژی، عضویت در شورای پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همچنین عضویت در کمیته بررسی تخلفات مالی و ارزی بانک مرکزی، از جمله سوابق وی در کارنامه حرفه‌ای عظیمی فر محسوب می‌شود.

محمدصادق عظیمی‌فر که مدیرعامل هلدینگ انرژی‌گستر سینا بوده، سوابق مثبتی در هر دو دولت دوازدهم و سیزدهم را در کارنامه دارد.

از مهمترین سوابق او می‌توان به ریاست هیات مدیره شرکت پتروپارس اشاره کرد که دستاورد‌هایی همچون بهره برداری از فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی، افزایش تولید از میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی و انعقاد قرارداد توسعه بندر خوزه ونزوئلا را در پی داشت. او همچنین مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی بوده است. شرکت انرژی گستر سینا، آخرین مجموعه‌ای که عظیمی‌فر در آن مدیریت می‌کرد، هلدینگ انرژی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است که از سال ۱۳۸۶ تاسیس شده و در حوزه‌های مختلف صنعت نفت، از بالادستی تا پایین دستی فعال است.

حضور عظیمی‌فر در راس شرکت پالایش و پخش می‌تواند تکرار تجربیات شیرین گذشته باشد؛ دوران طلایی که ایران از واردکننده تبدیل به صادرکننده بنزین شد. انتخاب عظیمی‌فر به عنوان مدیرعامل جدید پالایش و پخش و اولین معاون وزیری که از وزیر جدید نفت حکم گرفته، می‌تواند نشاندهنده اعتقاد وزیر نفت به روحیه جوانگرایی در صنعت نفت و اعتقاد جدی او به تزریق روحیه جوانی توام با انگیزه در صنعت نفت باشد.

ناترازی بنزین که عظیمی فر در رأس مسئولیت رفع این ناترازی قرار گرفته، از مهمترین چالش‌های دولت چهاردهم است و می‌توان امیدوار بود با تجربیات مدیریتی عظیمی فر، دوباره ایران تبدیل به صادرکننده بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی شود. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار