واکاوی شکست صهیونیست‌ها در عملیات «روز اربعین»-راهبرد معاصر
یادداشت معن بشور، تحلیلگر لبنانی؛

واکاوی شکست صهیونیست‌ها در عملیات «روز اربعین»

عملیات روز اربعین به طور مشخص در پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر، همان گونه که رهبر مقاومت لبنان وعده داده بود، انجام شد. این عملیات همچنین در پاسخ به شبهه افکنانی بود که گوش دنیا را کر کرده بودند و ادعا می‌کردند محور مقاومت نتوانست به وعده‌هایش عمل کند.
معن بشور؛ تحلیلگر لبنانی
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 26
کد خبر: ۲۵۵۴۵۷

واکاوی شکست صهیونیست‌ها در عملیات «روز اربعین»

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درباره عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی که آن را «روز اربعین» نام نهاد، گفت: تأخیر در پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر با هدف فرصت دادن به مذاکرات برای توقف تجاوز به نوار غزه بود. آمریکا در زمینه توقف جنگ غزه جدی نیست و شریک اصلی جنایت های رژیم اشغالگر است.
 
وی افزود: تصمیم ما آن بود اهداف نظامی و نزدیک به تل‌آویو را هدف قرار دهیم. پایگاه گلیلوت که هدف قرار گرفت، یکی از پایگاه‌های اصلی دشمن است که از آنجا عملیات ترور و جاسوسی انجام می‌شود. تصمیم ما از همان ابتدا شلیک 300 موشک و این تعداد برای هدف قرار دادن مواضع مورد نظر کافی بود.
 

دشمن صهیونیستی تاکنون به هیچ وجه به ماهیت پاسخ ها و اهداف عملیات ها به روشنی اعتراف نکرده است


دبیرکل حزب الله لبنان عنوان کرد، 340 موشک کاتیوشا به پایگاه‌ها و پادگان‌های صهیونیستی شلیک و برای نخستین بار پهپادهایی از منطقه البقاع پرتاب کردیم. تمام پهپادهایی که از البقاع پرتاب شدند، از مرز لبنان و فلسطین به سمت اهداف موردنظر عبور کردند. طبق اطلاعات موثق ما،  پایگاه‌های گلیلوت با دقت مورد هدف قرار گرفتند و با وجود پنهان‌کاری دشمن در این زمینه، بسیاری از پهپادها به اهداف خود رسیدند. ادعاهای دشمن درباره عملیات حزب الله کذب است و این موضوع حکایت از ضعف و سردرگمی دشمن صهیونیستی دارد.
 
سید مقاومت لبنان گفت: رژیم صهیونیستی فرزند حرامزاده و نامشروع، ما را میان دو گزینه عزت و ذلت قرار داده است؛ ️هرگز تسلیم نمی شویم و تن به ذلت نمی دهیم. ️خود آمریکا نیز همانند رژیم صهیونیستی نامشروع است و سرخ پوست ها را در سرزمین خود قتل عام کردند.
 
 
اینکه دشمن صهیونیستی حتی به دروغ اعلام کند 6 هزار موشک و پهپادهای مقاومت لبنان را هدف قرار داده، اعتراف آشکار به گستردگی عملیات ویژه حزب الله لبنان به عنوان نخستین پاسخ به جنایت های مستمر دشمن صهیونیستی است. دشمن صهیونیستی تاکنون به هیچ وجه به ماهیت پاسخ ها و اهداف عملیات ها به روشنی اعتراف نکرده است؛ چه اینکه اکنون اهداف خاص و بزرگی به وسیله نیروی موشکی حزب الله مورد اصابت قرار گرفت و سیدحسن نصرالله نیز آن را اعلام کرد.
 
عملیات «روز اربعین» به طور مشخص در پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر، همان گونه که رهبر مقاومت لبنان وعده داده بود، انجام شد. این عملیات همچنین در پاسخ به شبهه افکنانی بود که «گوش دنیا را کر کرده بودند» و ادعا می کردند محور مقاومت نتوانست به وعده هایش عمل کند. عملیات حزب الله چند هفته پس از ترور رهبران مقاومت در تهران و بیروت و تجاوز به الحدیده یمن انجام شد؛ فارغ از قتل‌عام‌ها و جنایت های مداوم صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و سراسر فلسطین. سیدحسن نصرالله گفته بود، پاسخ مقاومت ترکیبی است؛ شاید تعداد کمی از ناظران روی موشک هایی که مقاومت عراق به قلب رژیم صهیونیستی در سحرگاه امروز شلیک کردند، متمرکز شدند.
 
هدف مقاومت عراق ادغام چشمگیر عملیات با پرتاب موشک های مقاومت اسلامی لبنان و اثربخشی عملیات جبهه مقاومت از بغداد و صنعا تا جولان اشغالی و جنوب لبنان بود. علاوه بر این، مقاومت بر تداوم ایستادگی قهرمانانه مردم غزه، کرانه باختری و تمام فلسطین تأکید کرد.
 
این عملیات در حالی انجام شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و حامیانش توافق بر سر توقف تجاوز به غزه را برهم می زنند تا فشار زیاد بر تل آویو و حامیانش برای پذیرش شکل توافق حفظ شود. آنچه امروز لازم است، اینکه مردم لبنان پیرامون محور مقاومت در جاده طریق القدس جمع شوند و همه کسانی را که به دنبال ایجاد جبهه ای برای حمایت از دشمن صهیونیستی در کشور هستند، از صفوف خود بیرون کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار