ورود جنگنده چین به آسمان ژاپن-راهبرد معاصر

ورود جنگنده چین به آسمان ژاپن

سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد که ورود جنگنده ارتش چین به حریم هوایی ما نقض جدی حاکمیت ماست و کاملا غیرقابل‌قبول است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 27
کد خبر: ۲۵۵۵۷۰

به گزارش راهبرد معاصر،  یوشیماسا هایاشی، سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد که ژاپن نفوذ یک هواپیمای نظامی چین به حریم هوایی خود را «نقض جدی حاکمیت» می‌داند.

 

وی دراین‌باره در جمع خبرنگاران گفت: تجاوز به حریم هوایی ما از طرف هواپیمای نظامی چین نه تنها به طور جدی حاکمیت ما را نقض می‌کند، بلکه تهدیدی برای امنیت ما نیز محسوب می‌شود که کاملاً غیرقابل‌قبول است.

 

یوشیماسا همچنین افزود: ما معتقدیم که این اولین مورد تأیید شده و اعلام شده که هواپیمای نظامی چینی به حریم هوایی ما از زمان شروع اقدامات ما برای مقابله با چنین نفوذی است.

 

سخنگوی دولت ژاپن در ادامه گفت: از دادن پاسخ مشخص درباره هدف این اقدام هواپیماهای چینی خودداری می‌کنیم، اما فعالیت‌های نظامی اخیر چین در نزدیکی مرزهای ژاپن رو به گسترش و فعال‌تر شدن است.

 

وزارت دفاع ژاپن دیروز دوشنبه ادعا کرد که یک هواپیمای نظامی از نوع Y-۹ متعلق به ارتش چین ساعت ۱۱:۲۹ به وقت محلی وارد حریم هوایی این کشور در نزدیکی جزایر دانجو در دریای چین شرقی شد!

 

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ژاپن در این ارتباط آمده است که این هواپیما حدود ۲ دقیقه حریم هوایی ژاپن را نقض کرد و هواپیماهای جنگی برای پاسخ به آن وارد عمل شدند، اما هواپیمای چینی در آن زمان حریم هوایی ژاپن را ترک کرد.

 

وزارت دفاع ژاپن مدعی شد که پس از نقض حریم هوایی خود در حالت آماده باش قرار گرفت. این وزارتخانه مدعی شد که «در تلاش برای درک هدف چین» که برای اولین بار حریم هوایی ژاپن را نقض کرده، بوده است!

 

این در حالیست که پکن تا کنون به این ادعای توکیو واکنشی نشان نداده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده