سیگنال وزیر اقتصاد به بورس تهران/پیش بینی بازار سهام امروز ۶ شهریور ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

سیگنال وزیر اقتصاد به بورس تهران/پیش بینی بازار سهام امروز ۶ شهریور ۱۴۰۳

بازار سهام معاملات روز سه‌شنبه را در حالی آغاز می کند که صحبت‌های شب گذشته وزیر اقتصاد دولت چهاردهم ممکن است اصلاح روند صعودی را به تعویق بیاندازد و ارزش صفوف خرید را افزایش دهد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 27
کد خبر: ۲۵۵۵۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، بازار سهام در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‎‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار به رشد ادامه دادند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران در روزهای معاملاتی اخیر رشد تراز کمتری نسبت به شاخص کل داشته و نمادهای شاخص‌ساز بورس تهران با رشد قیمت بیشتری همراه بودند. روز دوشنبه شاخص کل 10 هزار و 987 واحد صعود کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و 717 واحد رشد کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  40 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 239 واحدی داشت.

روز دوشنبه در بورس هلدینگ گروه صنعتی ملی (وملی)، شرکت پارس دارو (دپارس) و بانک اقتصاد نوین (ونوین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز ، شرکت پویا زرکان آق دره (فزر)، شرکت قاسم ایران (قاسم) و شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس (تپسی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

 

در بورس نمادهای شاراک (شرکت پتروشیمی شازند اراک)، خمهر (شرکت مهرکام پارس) و واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت قند شیروان (قشیر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در معاملات دوشنبه، 145 نماد صف خرید داشتند و 202 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 46 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 419 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 2 درصدی به رقم 435 میلیارد تومان رسید.

 

روز دوشنبه برای سومین روز متوالی روند رشد شاخص‌های بازار سهام تداوم داشت. این رشد علی رغم تداوم محدودیت 2 درصدی دامنه نوسان قیمت سهام است.

 

دیروز شاخص کل بورس 0.54 درصد رشد کرد که نمادهای فملی، فولاد، تاپپیکو و فارس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. اما دیروز شاخص هم وزن 0.27 درصد رشد کرد.

 

همچنین دیروز برخلاف روزهای پیشین میزان عرضه بر تقاضا غلبه کرد و شاهد افزایش خروج سرمایه حقیقی از بازار بودیم. ارزش معاملات خرد سهام نیز با تغییر اندکی در سطح 2 هزار و 62 میلیارد تومان قرار گرفت.

 

بنابراین به نظر می‌رسد بازار بر شانه بزرگان و شاخص‌سازان پیش می‌رود. از سوی دیگر تقاضای حقیقی پایین است و خروج سرمایه تداوم داشته است. در نتیجه برخی ناظران معتقدند رشد بازار متأثر از اخبار مثبت و تزریق سرمایه است. آیا این رشد کوتاه مدت و مصنوعی است؟ باید در انتظار روزهای آتی بمانیم./ اقتصاد نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده