رونمایی از جدیدترین تکنولوژی وکیوم سکه ضد جعل-راهبرد معاصر

رونمایی از جدیدترین تکنولوژی وکیوم سکه ضد جعل

سکه بدون وکیوم بخریم یا سکه وکیوم بانک مرکزی؟ آیا قیمت سکه بسته بندی با سکه بدون پک تفاوت دارد؟
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 27
کد خبر: ۲۵۵۵۹۳

به گزارش راهبرد معاصر، سکه بدون وکیوم بخریم یا سکه وکیوم بانک مرکزی؟ آیا قیمت سکه بسته بندی با سکه بدون پک تفاوت دارد؟ اینها سوالاتی است که این روزها با زیاد شدن فروش سکه های تقلبی بسیار از کارشناسان طلا و صرافی ها پرسیده می شود. در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در این خصوص آخرین تکنولوژی وکیوم ضد جعل سکه آرتا هنر شایورد را به همراه مولفه های امنیتی و تاییده های موجود توضیح خواهیم داد.

 

سکه بدون وکیوم بخریم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید توضیح دهیم که اصلا چرا سکه های طلا را بسته بندی و وکیوم می کنند. مگر خود سکه ها به شیوه های قدیمی چه مشکلی داشت. 


همان طور که خاطرتان هست در گذشته سکه ها هیچ پکی نداشتند و یا بدون بسته بندی یا داخل یک جعبه گوچک بازشو معامله می شدند. این وضعیت باعث شد یکی انکه سکه ها به سرعت آسیب ببینند و به عنوان یک فلز گرانبها و سرمایه ای دچار خط و خش شوند و معامله انها دشوار گردد. و  مهم تر از آن برخی با سوء استفاده اقدام به ضرب سکه های تقلبی کردند که از ظاهر آنها به هیچ عنوان حتی برای کارشناسان نیز قابل تشخیص نبود.

 

مثلا با یک روکش طلا روی یک الیاژ دیگر ظاهر سکه طلای تقلبی را دقیقا مانند سکه اصل می کردند و یا عیار سکه را تغییر می دادند.همین موضوع باعث شد در گام اول پک های معمولی سکه ایجاد شود و سپس برای افزایش ظریب امنیت وکیوم ضد جعل سکه روانه بازار شد که روزبروز رایج تر می شود و در آینده نزدیک قابل پیش بینی است که استفاده از آن برای همه الزامی خواهد شد.لذا خرید سکه بدون وکیوم به هیچ عنوان به خریداران چه برای سرمایه گذاری و چه برای مصرف مثلا هدیه توصیه نمی شود و مشکلات و تبعات زیادی به همراه خواهد داشت.

 

 آیا سکه های بدون بسته بندی ارزانترند؟

ارزش سکه با نرخ جهانی طلاف قیمت دلار و میزان تقاضا مشخص می شود و مستقیما بسته بندی سکه تاثیری روی آن ندار. اما همان طور که اشاره شد سکه های وکیوم شده به دلیل تایید اصالت و سلامت فلز سکه و تایید عیار و سایر مشخصات راحت تر خرید و فروش می شود و بهتر قیمت گذاری می گردد.

 

وکیوم سکه ضد جعل چیست؟

منظور از سکه ضد جعل، نوعی بسته بندی یا پک پلاستیکی است که از طریق یک سری مولفه های امنیتی از این فلز گرانبها در برابر مخدوش شدن، دستکاری و جابجایی جلوگیری می کند و عملا به نحوی شناسنامه اصالت کالا است که مشتری از طریق آن می تواند اطمینان حاصل کند که محصول اصل خریداری کرده است.

 

پک ضد جعل چگونه کار می کند؟

شیوه ها و ابزارهای گوناگونی تا کنون برای وکیوم ضد جعل کارت سکه به کار رفته است که برخی از مولفه های آنها مشترکند و برخی دانش بنیان و مختص برخی شرکت ها یا ارگانها هستند. 

 

از جمله مولفه های مشترک امنیتی کارت سکه ضد جعل می توان به میکرو تکست ها، فیبر نوری، جوهر های ضد جعل، کاغذ ضد جعل، هولوگرام و... اشاره کرد که البته کیفیت ارائه آنها بین همه محصولات یکسان نیست و برخی سطح بالاتری از امنیت را ایجاد می کنند.

 

در کنار این مولفه های مشترک شاهد بهره گیری از مولفه های اختصاصی نیز هستیم که سطح امنیت سکه را به دلیل عدم دسترسی دیگران بسیار بالا برده و کپی برداری از کارت های سکه و وکیوم های طلای امنیتی را از بین می برد. کاغذهای واتر مارک انحصاری یکی از این مولفه های اختصاصی هستند که اساسا به دلیل بافت و الیاژ ویژه ای که دارند قابل کپی و تقلب نیستند. موارد دیگری نیز در ویژگیهای اختصاصی امنیتی وجود دارد مانند سازو کار پکینگ و بسته بندی که به دلیل ملاحظات امنیتی قابل توضیح نیست و به این میزان بسنده می کنیم که نحوه بسته بندی کارت سکه طلا به شکلی متفاوت از شیوه های رایج و غیرقابل بازگشایی است.

رونمایی از جدیدترین تکنولوژی وکیوم سکه ضد جعل

 

جدیدترین متد دانش بنیان تولید کارت سکه ضد جعل

در آخرین متد تولید وکیوم سکه امنیتی، شرکت دانش بنیان ارتا هنر شایورد تواسته نسل جدیدی از سکه های ضد جعل را با ترکیبی از مولفه ها و روش های امنیتی تولید کند که اساسا کپی برداری، تولید مشابه یا بازگشایی بدون آسیب آن غیرممکن شده است و امنیت صد در صدی برای سکه های طلا ایجاد می کند.

 

در متد جدید کارت سکه شایورد، علاوه بر بهره گیری از شیوه های رایج مانند متریال خاص، میکرو تکست، فیبرنوری، طراحی امنیت و ... از کاغذ اسکنان به عنوان شناسنامه سکه طلا بهره برده و تکنولوژی نوینی در بسته بندی کارت سکه به کار برده است.

 

به همین دلیل با رونمایی از محصول جدید، شاهد تغییر بسته بندی سکه های طلا در بسیاری از شهرها از جمله تهران، قم، اصفهان، شیراز، تبریز و ... هستیم و انتظار می رود به زودی همه بسته بندی های قدیمی و غیر ایمن توسط طلا فروشان و صرافی ها حذف و با وکیوم های جدید جایگزین شوند.

 

مزایای بهره گیری از متد جدید وکیوم ضد جعل

    پیشگیری از کلاهبرداری
    قیمت به صرفه تر از شیوه های قدیمی
    اعتبار سازی برند
    تایید اعتبار محصول
    ایجاد شناسنامه امنیتی کالا
    سهولت در معامله
    کاهش جرایم حوزه طلا و جواهر
    درآمدزایی برای طلافروشی ها و صرافی ها

رونمایی از جدیدترین تکنولوژی وکیوم سکه ضد جعل

رونمایی از جدیدترین تکنولوژی وکیوم سکه ضد جعل

شایان ذکر است، تولید محولات ضد جعل در حوزه طلا و جواهر به درخواست طلافروشی ها و جواهر فروشی ها در دستور کار شایورد قرار گرفت و پیش از آن تولید انواع محصولات امنیتی از جمله اسناد و اوراق ضد جعل، گواهینامه های اداری و آموزشی، سربرگ های حساس، اسناد ملکی و... در دستور کار این مجموعه قرار داشت که البته ادامه دارد و دهها ارگان دولتی و خصوصی از این محصولات استفاده می کنند./ بازار

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده