تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی، برنامه مهم دولت-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه
حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی، برنامه مهم دولت

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی با بیان لزوم تدوین بانک اطلاعاتی جوانان مستعد رشد در سطوح مدیریتی کشور گفت: دولت چهاردهم باید بتواند با آموزش‌های جامعی جوانان را در سطح مدیریت تراز انقلاب اسلامی رشد دهد، تربیت کند و برنامه‌ریزی داشته باشد.
حمیدرضا ترقی؛ کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 29
کد خبر: ۲۵۵۷۴۹

توصیه راهبردی رهبر انقلاب برای تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دیدار خود با هیئت دولت چهاردهم فرمودند: ملاک انتخاب مسئولان دولتی باید فرد جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه باشد. در بخش های مختلف علمی، هسته ای، نانو و ... در حوزه علمی-تحقیقاتی از جوانان استفاده و پیشرفت کردیم. 



ایشان افزودند: جوانان گره های مختلفی باز کردند. جوانان را که در رأس کار مدیریتی گذاشتیم، نسلی از مدیران پرانگیزه برای فردا تربیت می شوند. رئیس جمهور اگر بتواند یکصد جوان مؤمن ، پرانگیزه، متعهد و انقلابی آماده کند و تحویل کشور دهد، کار بسیار با ارزشی انجام داده است.

 

بایست در کنار برنامه ریزی، جوانان نخبه و منتخب آموزش عملی ببینند و کادرسازی به عنوان روند نهادینه شده در ساختار دولت مورد توجه قرار گیرد


حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی درباره لزوم تربیت نسل جدیدی از مدیران در رده های ارشد دولتی با تأکید بر ملاک هایی که رهبر انقلاب اسلامی تأکید فرمودند، به «راهبرد معاصر» گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز به طور مفصل مطرح شده است، باید نسل جوان کشورمان را برای پذیرش مسئولیت‌های اجرایی در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی آماده کنیم.



وی افزود: آماده کردن جوانان نیازمند این است تجربه چهار دهه انقلاب اسلامی در بُعد مدیریتی در برخورد با بحران ها، مشکلات، موانع و تجربیات شاکله نظام جمهوری اسلامی که در تاریخ بی نظیر است، صحیح منتقل شود.



کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه تجربیات بایست به نسل جوان کشور منتقل شوند، عنوان کرد: اگر تجربیات بی نقص منتقل شود، تداوم انقلاب اسلامی امکان پذیر خواهد بود. باید بتوانیم نسل آینده مدیران را از تیم مدیریت فعلی بسازیم و در بُعد ایمانی و اعتقادی و به‌ویژه تعهد، به آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایمان به اهداف آن تربیت کنیم تا تداوم انقلاب اسلامی تضمین شود.



ترقی گفت: فرمایش مقام معظم رهبری این بود، اگر دولت چهاردهم بتواند ۱۰۰ جوان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند که مؤمن، متقی و معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند و تجربه اجرایی برای پذیرش مسئولیت بیابند، دولت کار بسیار مهمی انجام داده است.



وی تصریح کرد: برای تحقق این موضوع، نخست باید بانک اطلاعاتی جوانانی که مستعد رشد هستند، تهیه شود و سپس برنامه ریزی برای آموزش‌های جامعی که بتواند آن‌ها را در سطح مدیریت تراز انقلاب اسلامی تربیت کند، اختصاص داده شود. در کنار این موارد جوانان باید بتوانند از تجربیات مدیران موفق کشور استفاده کنند.



کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بایست در کنار برنامه ریزی، جوانان نخبه و منتخب آموزش عملی ببینند و کادرسازی به عنوان روند نهادینه شده در ساختار دولت مورد توجه قرار گیرد تا بتوان نتیجه و محصول آن را در سال‌های آتی در راستای بهره‌گیری از توان نسل جوان مشاهده کرد. 



وی با هشدار درباره احتمال اطلاع نداشتن از ظرفیت نیروهای توانمند و نخبه کشور در سال‌های آینده، درباره اینکه چگونه دولت چهاردهم بایستی بانک اطلاعات فراهم کند، گفت: ظرفیت های متعددی در کشورمان برای شناسایی این افراد وجود دارد؛ یکی از این ظرفیت ها بزنگاه های انتخاباتی است. 



ترقی عنوان کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری حدود ۸۰ نفر ثبت نام کردند که از میان این افراد جمع قابل توجهی نیروهای متخصص، توانمند و نخبه بودند که شاید درنهایت صلاحیت ورود به این عرصه را نیافتند، اما همین که چنین آمادگی ای در خود دیدند، منبعی برای شناسایی افراد جوان، مؤمن، متعهد و دارای توان کار مدیریتی است.



این کارشناس سیاسی با بیان اینکه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد زیادی ثبت نام کردند و تعداد زیادی نیز تأیید صلاحیت شدند، گفت: می توان از ظرفیت آن‌ها در بانک اطلاعاتی استفاده کرد. دانشگاه ها نیز می توانند نیروهای نخبه و توانمند خود را معرفی کنند؛ از ظرفیت جوانان توانمند و مؤمن در حوزه های علمیه نیز می‌توان استفاده کرد که تخصص داشته و در حوزه فقه و ... آموزش لازم دیده باشند.



وی تأکید کرد: منابع گوناگون و متعددی برای شناسایی جوانان مستعد وجود دارد که اگر مرکزی برایش ایجاد شود، می تواند با جمع آوری اطلاعات لازم و تهیه بانک اطلاعاتی، زمینه مناسبی ایجاد کند که با توجه به ملاک های مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخاب جوانان، سرمایه گذاری ویژه ای برای کادرسازی فراهم شود و به نتیجه برسد.

 

برای انتخابات ریاست جمهوری حدود ۸۰ نفر ثبت نام کردند که از میان این افراد جمع قابل توجهی نیروهای متخصص، توانمند و نخبه بودند


کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: با تغییر هر دولت اگر رویکردهای متفاوتی وجود داشته باشد، شاهد تغییرات مدیریتی هستیم. طبعاً در این شرایط نیازمند ۱۵ هزار نیروی مدیر در کشور متناسب با تغییرات هستیم. اگر این تعداد نیرو به طور مرتب در هر دولت شناسایی و به بدنه مدیریتی کشور تزریق شود، مشکلی در زمینه بازنشستگی نیروهای باتجربه نخواهیم داشت و جوانان تربیت شده مؤمن و متعهد می توانند جایگزین شوند. علاوه بر این، چرخه تربیت نیروهای جوان و متعهد موجب می شود نظام به لحاظ مدیریتی آسیبی نبیند و از مسیر اصلی خود منحرف نشود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار