حماس: «نتانیاهو» و «بایدن» مسئول مرگ اسیران صهیونیست هستند-راهبرد معاصر

حماس: «نتانیاهو» و «بایدن» مسئول مرگ اسیران صهیونیست هستند

جنبش حماس «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را مسئول مرگ اسیران صهیونیست در غزه دانست.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 01
کد خبر: ۲۵۶۰۶۲

به گزارش راهبرد معاصر، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که مسئولیت کشته شدن اسرای صهیونیست نزد مقاومت در غزه، متوجه کابینه رژیم صهیونیستی است که همچنان بر ادامه نسل‌کشی و فرار از توافق آتش‌بس اصرار دارد.

 

وی افزود: دولت آمریکا نیز به سبب حمایت از رژیم صهیونیستی و شریک بودن در جنگ این رژیم علیه مردم غزه، در برابر کشته شدن اسیران صهیونیست، مسئول است.

 

عضو دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: هر روز ملت فلسطین با سلاح‌های آمریکایی توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند و اسیران صهیونیست در غزه نیز تنها در حملات و بمباران‌های این رژیم کشته شدند.

 

وی افزود: بایدن رئیس جمهور آمریکا اگر به زندگی اسیران اهمیت می‌دهد، باید از حمایت مالی و نظامی از رژیم صهیونیستی دست بردارد و این رژیم را برای توقف فوری جنگ تحت فشار قرار دهد.

 

الرشق اضافه کرد: کسی که تاوان ۱۱ ماه جنایات وحشیانه و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه را خواهد داد، «نتانیاهو»، کابینه تندرو او و تمامی حامیان جنگ علیه غزه هستند.

 

این رهبر حماس گفت: دولت آمریکا و شخص بایدن را مسئول جنایات روزانه رژیم اشغالگر اسرائیل و نسل‌کشی در غزه می‌دانیم که بر اثر این جنایات تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر شهید و مجروح شدند که ۶۹ درصد آنان زن و کودک هستند.

 

وی بیان کرد که تاریخ از بایدن رئیس جمهور آمریکا که در حال ترک کاخ سفید است، به عنوان شریک و حامی نتانیاهو و دیگر جنایتکاران جنگی صهیونیست یاد خواهد کرد.

 

عضو دفتر سیاسی حماس گفت: این جنبش بیش از بایدن نگران جان اسیران صهونیست در غزه است و به همین خاطر با طرح پیشنهادی او برای آتش‌بس و قطعنامه شورای امنیت در این خصوص موافقت کرد، اما نتانیاهو آن را نپذیرفت و دولت آمریکا نیز تسلیم شروط و خواسته‌های او که هدفی جز به شکست کشاندن توافق به منظور حفظ قدرت و کابینه خود نداشت، شد.

 

بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی از پیدا شدن اجساد ۶ اسیر صهیونیست که در عملیات هفتم اکتبر (طوفان الاقصی) اسیر شده بودند در رفح واقع در نوار غزه خبر داد.

 

کاخ سفید نیز اعلام کرد که از میان این ۶ اسیر کشته شده یکی از آن‌ها آمریکایی است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار