هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۶/۱۲؛ وزش باد شدید در ۶ استان-راهبرد معاصر

هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۶/۱۲؛ وزش باد شدید در ۶ استان

کارشناس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی وزش باد شدید در ۶ استان طی ۳ روز آینده خبر داد و گفت: در این راستا هشدار هواشناسی سطح زرد نیز صادر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 02
کد خبر: ۲۵۶۱۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، کبری رفیعی در خصوص وضعیت جوی کشور افزود: طی 5 روز آینده در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود؛ اما امروز در جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: در 5 روز آینده وزش باد در برخی نقاط نیمه شرقی کشور شدید خواهد شد که می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: هشدار هواشناسی سطح زرد نیز در همین رابطه منتشر شده است و در 3 روز آینده در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و شرق اصفهان وزش باد نسبتاً شدید و شدید رخ خواهد داد که می‌تواند در مناطق مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید شود.

 

رفیعی گفت: علاوه بر این در پی وزش باد شدید در مناطق یادشده، احتمال ایجاد خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و همچنین احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و شکسته‌شدن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

 

وی ادامه داد: برای تهران نیز امروز آسمانی صاف با افزایش باد در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای تهران نیز امروز در تهران به 34 درجه سانتیگراد خواهد رسید./ تسنیم

کلمات کلیدی: هوا باد باران
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده